דף הבית חדשות שוק ההון בזוס כבר לא האיש העשיר בעולם – חדשות שוק ההון 05.08.21

בזוס כבר לא האיש העשיר בעולם – חדשות שוק ההון 05.08.21

אמזון ופייסבוק מרוויחות ומפסידות, רוחות של אינפלציה בארה"ב, בזוס כבר לא האיש העשיר בעולם ועוד ידיעות מעניינות לסוף השבוע – סיכום אוורירי של כותרות השבוע שהיה

אמזון ופייסבוק דיווחו על עלייה ברווחים והמניות צללו חדשות שוק ההון 05.08.21
0

אמזון ופייסבוק דיווחו על עלייה ברווחים והמניות צללו.

בשבוע שעבר מניית אמזון נפלה 8% . זאת למרות שמפרסום הדוח הרבעוני שלה עולה כי הן הרווחים והן המכירות עלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. על-פי מומחים בשוק ההון, הנפילה המפתיעה היא תגובה של השוק לכך שמכירות החברה היו נמוכות מתחזית אנליסטים – המפרשים את הדוח של אמזון כסימן לחזרתה של הכלכלה לימים שלפני הקורונה. כלומר, פחות קניות מקוונות.

פייסבוק גם פרסמה בשבוע שעבר דוח חיובי בסך הכל, אבל מנית החברה נפלה בכ-4%. בשונה מאמזון, פייסבוק הכתה את תחזיות האנליסטים, גם במכירות וגם ברווח. ההערכה הרווחת בשוק היא כי הירידה בערך המניה מגיעה בעקבות צפי של פייסבוק עצמה לירידה ברווחיות בעתיד הקרוב. זאת לאחר שחברת אפל הודיעה כי היא מתכוונת לאפשר למשתמשים שלה להגביל את המידע שנמסר עליהם לפייסבוק. לדברי פייסבוק תהיה לכך השפעה שלילית על הביצועים שלה. במילים פשוטות: אנחנו מרוויחים פרטיות ופייסבוק מפסידה פרסום.

בדרך לאינפלציה מדפיסים כסף.

מאז משבר הסאב-פריים בשנת 2008, הבנק הפדרלי מדפיס כסף ומציף את השוק באשראי זול. האם עכשיו הגיע הזמן להתמודד עם התוצאות? בשבוע שעבר נרשם שפל היסטורי בנתון קריטי כמעט לכל סוג של השקעה, כאשר אג"ח של ממשלת ארה"ב רשמה תשואה ריאלית שלילית של 1.1798% הריבית הריאלית שלילית גם על אג"ח לחמש שנים, וגם ל–30 שנה.

אחת המשמעויות של זה היא שמי שמלווה כסף לארה"ב, עושה זאת בידיעה ברורה שהוא עומד להפסיד יותר כסף. תוצאה נוספת של הריבית השלילית היא שוק מניות שדוהר לגבהים חדשים, בזמן של מיתון עמוק ועלייה חדה במחירי הדיור ומחירי הסחורות בארה"ב.

שימו לב לנתון המאקרו הבא – חוב משקי הבית בארה"ב זינק ברבעון השני ב- 313 מיליארד דולר והגיע לכמעט 15 טריליון דולר, במונחים דולריים זהו הזינוק הגדול ביותר מאז הרבעון השני של 2007. הגידול בשיעור של 2.1% הוא החד ביותר זה שבע וחצי שנים.

על רקע הדברים, מחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה פרסמה מחקר המדווח על זינוק של 1000% באיזכור המושג: 'אינפלציה' – במהלך ישיבות דירקטרויון של חברות הנסחרות בוול-סטריט.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

בזוס נוחת על כדור-הארץ. כבר לא האיש הכי עשיר בעולם

יוסטון, יש לנו בעיה. ג'ף בזוס הוא כבר לא האדם העשיר ביותר על פני כדור הארץ. זאת לאחר שמניית אמזון צנחה ב-7.6% ביום חמישי, מחקה תוך 24 שעות 13.9 מיליארד דולר מהונו ודחקה אותו למקום השני ברשימת עשירי העולם, מאחורי איל ההון הצרפתי ברנאר ארנו.

גם ארנו איבד מהונו השבוע, אחרי שתאגיד LVMH שייסד ירד ביום שישי ב-1.4% – מה שגרם לו להפסיד כמעט 3 מיליארד דולר. לפי פורבס, השווי של ארנו מוערך כעת ב-192.9 מילארד דולר, 'רק' 500 מיליון דולר יותר מבזוס. ארנו מחזיק ב-47% ממניות LVMH, עם שווי שוק של יותר מ-400 מיליארד דולר. חברות הבת של LVMH כוללות את לואי ויטון, כריסטיאן דיור, טיפאני ושות', ספורה, מואה ושאנדון ועוד.

בזוס אולי ייצא מעט נחמה בכך שהירידה בשוויה של אמזון גם הורידה את השווי הנקי של גרושתו, מקנזי סקוט, לכ-56 מיליארד דולר: ירידה של 4.6 מיליארד דולר, שהופכת אותה לאדם העשירי העשיר בעולם.

יחזיר את פסגות לפסגה?

רני צים השלים את רכישת קרנות הנאמנות ופעילות ני"ע של פסגות.

חודשיים לאחר שרכש 75% מפסגות קרנות הנאמנות ופסגות ני"ע בתמורה ל-309 מיליון שקל, השלים ביום שלישי רני צים את רכישת 25% הנותרים בתמורה ל-96 מיליון שקל נוספים. צים, באמצעות וואליו קפיטל שבבעלותו, רכש את יתרת בית ההשקעות מידי חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, שרכשה את פסגות מידי קרן אייפקס.

באלטשולר שחם ציינו כי לאחר השלמת ההסכם החדש, ובכפוף להשלמת ההסכם הראשון, תחדל פסגות מלהחזיק בחברות המיועדות למכירה. בכך סיימה אלטשולר שחם את מכירת נכסי פסגות.

בתחילת חודש יוני רכשה וואליו קפיטל שלושה רבעים מפסגות קרנות נאמנות ופסגות ני"ע בסכום של 288 מיליון שקל. בחלק נוסף של העסקה, וואליו קפיטל רכשה את 'פסגות קומפס השקעות' תמורת כ-21 מיליון שקל.

יבואני הרכב מאותתים על עלייה במחירים.

שוקלים לרכוש כב חדש? מסתבר שמספר יבואני רכב אירופי, העלו במהלך הימים האחרונים את מחיריהם של דגמים 'עממיים' פופולריים, ביניהם דגמים מסויימים של סקודה ושל פג'ו. העלייה במחירים המחירים בוצעה ללא כל פרסום, פרט למחירונים אשר הופצו בקרב ציי הרכב הגדולים. להערכת גורמים בענף הרכב, העלאות המחיר נובעות גם ממשבר השבבים, שיצר מחסור ברכבים, וגם מהביקוש הרב, זאת למרות שהיבואנים מחזיקים במלאים של כלי רכב.

בענף הרכב מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים יתפרסמו מחירונים שבהם יירשמו עליות מחיר של אלפי שקלים, בעיקר בדגמים שעבורם היבואנים המשלמים ביורו. ומאחר ואלה מעלים את המחירים, ההנחה היא שגם יבואני רכב שמשלמים בדולרים ירשו לעצמם להצטרף לחגיגת ההתייקרויות.

והנה שתי מניות מעניינות ששווה לעקוב אחריהן באוגוסט.

סולראדג' טכנולוגיות בע"מ (SolarEdge Technologies)

שהוקמה ב-2006, היא חברת היי-טק ישראלית העוסקת בפיתוח וייצור מערכות למיצוי ההספק של מתקני אנרגיה סולארית פוטו-וולטאים, ובמערכות לניטור ובקרת ביצועים. החברה נסחרת בנאסד"ק (SEDG) בשווי שוק של – 15.6 מיליארד דולר.

השבוע, סולאראדג' הישראלית הכתה את התחזיות וזינקה ב-16.5% לאחר הדוחות: חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה על רווח מתואם של 1.28 דולר למניה ברבעון השני, בשעה שתחזיות האנליסטים עמדו על 89 סנט בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-480.1 מיליון דולר, גם כאן מעל התחזיות, שעמדו על 455.9 מיליון דולר.

לרבעון הנוכחי (שלישי 21) צופה סולאראדג' הכנסות של 540-520 מיליון דולר – התחזיות בשוק עומדות על 504.5 מיליון דולר. בסיטי הגיבו לדיווח עם העלאת המלצה מ'ניטראלי' ל'קניה' והקפצת מחיר היעד מ-300 ל-360 דולר, 40% מעל מחיר הנעילה אתמול. המניה נסחרת עתה בשווי של 300.6 דולר.

 

פייבר אינטרנשיונל בע"מ (Fiverr)

פייבר (נאסד"ק, סימול: FVRR) היא זירת מסחר גלובלית מקוונת, שמתווכת מתן שירותים החל מ-5 דולרים. החברה מפעילה אתר אינטרנט (Fiverr.com) בו חברות/אנשים פרטיים המעוניינים לקבל שירות נקודתי בתחומים שונים יכולים למצוא ספקים שונים שמציעים שרותים רבים ומגוונים. יותר מ-50 מיליון פרויקטים בוצעו עד היום דרך הפלטפורמה של פייבר ולפי החברה, בכל 4 שניות בממוצע מתבצעת עסקה. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-14.5% והחברה נסחרת כעת לפי שווי של 8.2 מיליארד דולר.

האנליסטים מעריכים כי החברה תציג עלייה ברווח ובהכנסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומצפים לרווח של 0.13 דולר למניה. עליה של 30% לעומת תקופה המקבילה בשנה שעברה. הכנסות פייבר צפויות לעמוד על 74.57 מיליון דולר, עליה של 58.2% לעומת הרבעון השני של 2020.

במקביל לפרסום הדוחות לרבעון הראשון של השנה, פייבר העריכה כי ההכנסות ברבעון השני תהיינה כ- 73-75 מיליון דולר – צמיחה של 55-59%,. ברבעון הראשון של 2021, ההכנסות עמדו על כ-68.3 מיליון דולר. התחזית השנתית של החבר צופה הכנסות בסך 302-308 מיליון דולר (צמיחה של 59-63%).

מניית פייבר הונפקה בנאסד"ק בחודש יוני 2019. החלה את דרכה ברגל ימין, עם עלייה של כ-50% ביום המסחר הראשון שלה, אבל מאז נכנסה לתקופה ממושכת של ירידה, עד לרמה של מתחת ל-20 דולר למנייה.

כפי שקרה ללא מעט חברות, עם התפרצות נגיף הקורונה, המומנטום השתנה לחלוטין. ברבעון הראשון של 2020 פייבר הצליחה להאיץ את קצב הצמיחה השנתית שלה, לרמה של 44%, לעומת כ-41% ב-2019 כולה, מאז מניית החברה המשיכה לצמוח, למרות שבמהלך השבוע האחרון ירדה מעט במחירה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך