דף הבית חדשות שוק ההון המהלכים האחרונים של המשקיע האגדי וורן באפט

המהלכים האחרונים של המשקיע האגדי וורן באפט

איזו מניה וורן באפט קנה ואיזו מניה הוא מכר (בהפסד), אינטל רוכשת את יצרנית השבבים הישראלית טאוואר, סבב גיוס נוסף ל WSC Sports ושתי מניות שכדאי לעקוב אחריהן מקרוב

0

וורן באפט קונה

ענקית ההשקעות האמריקאית ברקשייר האת'וויי (Berkshire Hathaway), שבשליטת המיליארדר ומנכ"ל החברה וורן באפט, רכשה אתמול כמעט מיליארד דולר של מניות (Activision Blizzard Inc (ATVI.O לפני ש- Microsoft הודיעה על התוכנית לרכוש את Activision Blizzard ב-18 בינואר, ברכישה הגדולה ביותר אי פעם, תמורת 68.7 מיליארד דולר.

ברקשייר הודיעה כי נכון ל-31 בדצמבר היא החזיקה ב-14.7 מיליון מניות בשווי של כ-975 מיליון דולר של יצרנית המשחק "Call of Duty". מניית Activision עלתה השנה ב-23% ל-81.50 דולר, אם כי הן נותרו הרבה מתחת למחיר הרכישה המוצע של 95 דולר למניה, מה שמשקף חששות פוטנציאליים להגבלים עסקיים. משקיע בולט נוסף, קרן הגידור Third Point של Daniel Loeb, רכשה 2 מיליון מניות Activision ברבעון הרביעי.

מתוקף מעמדו של המשקיע האגדי, המשקיעים עוקבים מקרוב אחר ההשקעות של ברקשייר כדי לראות היכן באפט ומנהלי ההשקעות שלו, טוד קומבס וטד וושלר, רואים ערך. המסמכים לא מציינים מי קנה ומכר מה, אם כי באפט בדרך כלל מטפל בהשקעות הגדולות יותר.

כלי תקשורת אחרים ציטטו את באפט, חבר ותיק של מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, אומר שהוא לא ירכוש מניות של מיקרוסופט בגלל ניגודי עניינים אפשריים. (גייטס סיים את תפקידו בת 16 בדירקטוריון ברקשייר בשנת 2020. באפט היה נאמן של קרן ביל ומלינדה גייטס אבל התפטר בשנת 2021.)

ברבעון הרביעי, ברקשייר גם חיזקה את אחזקותיה בחברת הנפט (Chevron Corp (CVX.N.
עם זאת, Apple היא עדיין אחזקת המניות הגדולה ביותר של ברקשייר.

מכירות מניות ובצורת בת שש שנים של באפט ברכישת חברות גדולות שלמות, תרמו לשיא של 149.2 מיליארד דולר במזומן, נכון ל-30 בספטמבר 2021, למרות רכישה חוזרת של מניות בשווי של לפחות 21.9 מיליארד דולר באותה שנה.

ברקשייר צפויה לחשוף יותר על רכישות מניות, רכישות חוזרות ותזרים המזומנים שלה ב-26 בפברואר, כאשר היא תפרסם את תוצאות סוף השנה ואת המכתב השנתי של באפט לבעלי המניות.

 

וורן באפט מוכר

במקביל, ברקשייר האת'וויי (BRKa.N), דיווחה למשקיעים כי חיסלה את אחזקותיה במניית 'טבע' במהלך הרבעון הרביעי של 2021, ויצאה ממנה בהפסד.

אחזקת מניות טבע על ידי בית ההשקעות האמריקאי נחשפה על ידו לקראת מחצית פברואר 2018, במקביל לתקופה בה 'טבע' החלה בארגון מחדש לצד פיטורי עובדים, בעיקר בשל חובות גבוהים, וחוותה את כמות המכירה בשורט (הימור נגד החברה ומנייתה) הגדולה ביותר בשוק.

האחזקות של באפט במניות 'טבע' נאמדה באותו זמן בשווי של כ-358 מיליון דולר, אבל כאמור, ביום שני השבוע, ברקשייר האת'וויי הודיעה כי מכרה 42.79 מיליון ממניות חברת התרופות הישראלית, ללא ציון מחיר המכירה.

מאז נחשפה אחזקתו של בית ההשקעות במניית 'טבע', הנסחרת בבורסות תל אביב וניו יורק ארה"ב בשווי 31 מיליארד שקל, ועד לסוף הרבעון הרביעי של 2021, המניה ירדה ב-58.2% ומחקה מיליארדי דולרים משווי החברה.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אינטל (Intel) רוכשת את טאואר הישראלית ב-5.4 מיליארד דולר (במזומן)

מתחמם הרומן הישראלי של אינטל עם חברות טכנולוגיה ישראליות. ענקית השבבים הודיעה רשמית על רכישת Tower Semiconductor הישראלית תמורת 6 מיליארד דולר. ככל הנראה חלק מהמאמצים הגדולים של החברה להפוך ל-Foundry הגדולה בעולם.

טאואר נסחרת בנאסד"ק בארצות הברית ואחד מבעלי מניותיה הוא עידן עופר. השבבים של טאואר נמצאים במוצרי אלקטרוניקה כלי רכב וציוד תעשייתי בכל רחבי העולם. זו הרכישה הגדולה של אינטל אחרי מובילאיי, שעבורה שילמה 15 מיליארד דולר ב-2017.

החברה החלה את דרכה בשנות ה-90 עם מפעל שבבים במגדל העמק, ועמדה על סף פשיטת רגל פעמיים, מהם ניצלה בזכות השקעות חדשות וכיום פועלת בישראל, קליפורניה, טקסס ויפן, בזכות רכישות ועסקאות שיתוף פעולה. בין החברות קיימת היכרות קודמת בשל הסכם ייצור שבבי אינפרא אדום בטאואר בעברו אינטל משנת 2015 ל-4 שנים. החברה מעסיקה כ-6,000 עובדים במפעלים במגדל העמק.

ההסכם המתגבש הושג לאור מחסור השבבים העולמי והאסטרטגיה החדשה של אינטל, הכוללת ויתור על המודל העסקי המסורתי שלה – ייצור שבבים מתוצרתה ולעצמה ו"יישור קו" עם המודל המקובל בתעשייה – הפרדה בין תכנון השבבים וייצורם, כך שאינטל תוציא לחברות אחרות חלק מפעילות הייצור, וגם תאפשר לחברות אחרות להשתמש במקום פנוי בקווי הייצור שלה.

בנוסף, לחברה יש כוונה לבצע השקעות נרחבות בהיקף של 100 מיליארד דולר בהקמת מפעלי ייצור חדשים, כדי להגדיל את כושר הייצור. רכישת טאואר משתלבת היטב באסטרטגיה זו, בייחוד לאחר הכישלון של אינטל ברכישת יצרנית שבבים גדולה יותר בשם GLOBAL FOUNDRIES. לחברה תכנית נוספת להקמת מפעל שבבים גדול באוהיו בהשקעה של 20 מיליארד דולר.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

WSC Sports גייסה 100 מיליון דולר נוספים

WSC Sports, החברה המובילה בעולם בתחום תקצירי הספורט מבוססי בינה מלאכותית, הודיעה ביום שלישי על השלמת סבב גיוס רביעי בסך 100 מיליון דולר בהובלת ICP) ION Crossover Partners). המשקיעים הקיימים, ביניהם (Intel Capital, O.G. Tech, Detroit Venture Partners (Dan Gilbert, השתתפו גם הם בסיבוב.

WSC מתכוונת להשתמש במימון החדש כדי להאיץ את הצמיחה שלה במהלך 2022 ומעבר, תוך התרחבות לטריטוריות ושווקים נוספים ביניהם OTT, NFT's, הימורים בספורט ועוד. במקביל, החברה מתכננת לגייס למעלה מ-150 עובדים נוספים השנה, שיצטרפו ל-270 עובדי החברה במשרדיה בישראל, ניו יורק, סידני ולונדון.

WSC Sports נחשבת כיום כאחת מחברות הספורט-טק המובילות בעולם, אחרי שעברה במהלך שנת '21 את רף 200 הלקוחות, אשר זיהו את הערך האסטרטגי ביצירת תוכן מותאם אישית לכל צופה, ובמציאת הזדמנויות ליצירת הכנסה כספית מתוכן בדיגיטל. לקוחות החברה נמנים על הגופים המובילים בעולם בתחום הספורט – קבוצות, ליגות, התאחדויות, יצרני תוכן וגופי שידור.

במהלך שנת 2021, יצרו לקוחות WSC למעלה מ-3.4 מיליון תקצירי ספורט על גבי הפלטפורמה של החברה, כמות המהווה מעל 9 שנים של תוכן וידאו במצטבר. בנוסף, השיקה החברה במהלך השנה מספר מוצרים חדשים המאפשרים לבעלי הזכויות להעמיק את הקשר עם האוהדים בדיגיטל. כך בשנה החולפת נוצרו למעלה מ-6,000 WSC Stories, שזכו לכ 100 מיליון צפיות, ושינו את הדרך שבה אוהדים מגלים וצורכים תוכן ספורט.

 

והפעם על מכ"ם המניות שלנו – 2 מניות בעלות פוטנציאל מבטיח, אשר נמכרות בימים האחרונים במחירי רצפה

 

MYT הולנד (MYTE)

נתחיל בחברת אחזקות אירופאית, MYT הולנד, שחברת הבת שלה Mytheresa היא קמעונאית מסחר אלקטרוני מובילה שבסיסה בגרמניה. החנות המקוונת מציעה מגוון רחב של מוצרים – מבגדים מוכנים ללבישה לנשים, גברים וילדים לצד נעליים ואקססוריז. Mytheresa מתמקדת במוצרי יוקרה, וקונים יכולים למצוא מותגים כמו גוצ'י, ונטה, בורברי, דולצ'ה וגבאנה. זו רשימה ארוכה ומכובדת. MYTE יצאה להנפקה בניו יורק בינואר של השנה שעברה, ובשנת הכספים הראשונה שלה כחברה ציבורית, 2021, רשמה יותר מ-612 מיליון אירו (694 מיליון דולר) בסך המכירות נטו.

בארבעת הרבעונים הראשונים שדווחו לציבור, ההכנסות של Mytheresa נשארו בטווח צר, בין 186 ל- 198 מיליון דולר. הרווחים היו תנודתיים יותר, ונעו בין 6 סנט ל- 24 סנט למניה. המספר האחרון בשורה התחתונה, 11 סנט למניה ברבעון הראשון של שנת הכספים 2022, עלה ב- 10% ברציפות, תפנית חדה מהפסד נקי של 10 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

למרות העליות הללו, מניית MYTE ירדה ב-54% ב- 12 החודשים האחרונים. אנליסטים בכירים רואים את ירידת מחיר המניה האחרונה כמוגזמת בהתחשב בחוזקות הבסיסיות ללא שינוי של Mytheresa : סיכויי צמיחה גבוהים, רווחים מתמשכים ומאזן בריא.

האנליסטים חושבים שהחברה נמצאת בעמדה טובה לשמור על רווחיות הגונה ומתמשכת וצופים מרווח EBITDA יציב לטווח בינוני בשיעור של כ-9% (2022-24e) הנתמך על ידי הדברים הבאים: 1. הרקורד החזק שלה בנושא משמעת תמחור, הפחתת סיכונים צדדיים ברווחיות הגולמית.

2. החסינות היחסית של Mytheresa לשיבושים בשרשרת האספקה ​​הנוכחית, שכן עלויות משלוח/הובלה עצמאיות מהוות רק 5-6% מהמכירות, ובכך שומרות על מרווח ה- EBIT מההסלמה הנוכחית בעלויות ההובלה, ורוב האספקה ​​של MYT מקורה מאירופה (קרוב למרכז הלוגיסטי שלה בגרמניה).

בהתאם, וול סטריט אופטימית לגבי העתיד הקרוב של החברה, כפי שמראה דירוג הקונצנזוס של Strong Buy, המבוסס על יתרון של 3 ל-1 של קניות על פני החזקות. המניה נמכרת ב-14.26 דולר והיעד הממוצע של 32.25 דולר מרמז על עלייה של 126% ל-12 חודשים.

 

Black Knight (BKI)

Black Knight הינה חברת טכנולוגיה המספקת פתרונות נתונים וניתוח ותוכנה לענפי הנדל"ן והמימון למשכנתאות. המשרד הראשי של Black Knight נמצא בג'קסונוויל, פלורידה, עיר שצומחת במהירות באחת המדינות הצומחות ביותר במדינה. פתרונות התוכנה והנתונים של החברה הופכים את התהליכים של מחזור חיי המשכנתא לאוטומטיים, לרבות קבלת הלוואות, שירות שוטף וברירת מחדל במידת הצורך. Black Knight מעניק ללקוחותיה את היכולת לנהל ביעילות סיכונים ולשפר ביצועים פיננסיים.

עליית מחירי הדירות הייתה טובה לעסקים. Black Knight דיווחה לאחרונה על היקף העלייה, וציינה כי העלייה בערך הנדל"ן במהלך שנת 2021 העניקה לבעלי בתים עלייה של 35% ב"הון עצמי שניתן לממש", הסכום הזמין לשימוש כנכסים נזילים. הנתון הזה מתורגם לעלייה של 2.6 טריליון דולר בשווי הנדל"ן המצרפי, זינוק שאשר מונע על ידי מכירות בתים.

מבט על ההכנסות של Black Knight עצמה בשנתיים האחרונות מוכיח את ההשפעה של עליית מחירי הבתים על שירותי משכנתאות. החברה רשמה שישה רבעונים ברציפות של עליות עוקבות בשורה העליונה, והאחרון שדווח, 3Q21, הראה 378 מיליון דולר בשורה העליונה, עלייה של 21% משנה לשנה. הרווח למניה הגיע ל-60 סנט, עלייה של 15% משנה לשנה.

למרות העליות הללו, מניית BKI יורדת ב-20% מאז הגיעה לשיא בדצמבר האחרון. אנליסטים בוול-סטריט רואים בתנודתיות המוגברת של המניה סימפטום להאטה הקרובה בשוק הנדל"ן, אך לא בהכרח רואים בכך סיבה לנטוש את המניה.

מכירת המניות היחסית של BKI לעומת נאסד"ק מייצגת כנראה יותר את הרוח הנגדית לתחזיות המקור הנוכחיות של פאני, פרדי ו- MBA. היכולת של BKI למכור פלטפורמות חדשות, לשמור על נתח השוק הדומיננטי שלה, תוך ביצוע מיזוגים ממוקדים ורכישות – מספקת דרך יציבה וייחודית יותר למשקיעים לשחק בתעשיית המשכנתאות.

בהתחשב בצמיחה מואצת בהכנסות, צבירת שולי LT ומיצוב שוק חזק, בשילוב עם הנחה על שווי המניה לעומת נורמות היסטוריות, בוול-סטריט מעריכים שנוצרה הזדמנות קנייה ייחודית למשקיעים.

בסך הכל, מניית BKI זכתה ל-4 ביקורות מניות לאחרונה ולדירוג קונצנזוס של קנייה חזקה. יעד המחיר הממוצע של 82 דולר מצביע על פוטנציאל לצמיחה של 23% ממחיר המסחר הנוכחי של 66.60 דולר.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך