דף הבית חדשות שוק ההון המחיר הכלכלי של המשקיעים בהטלת סנקציות על רוסיה

המחיר הכלכלי של המשקיעים בהטלת סנקציות על רוסיה

ארה"ב מחריפה את הסנקציות נגד רוסיה, גרמניה מקפיאה את נורד סטרים 2, ביטקוין מפסיד לזהב במאבק על נראטיב, מחירי השכירות בארה"ב שוברים שיאים ושתי מניות מעניינות מבורסת ניו-יורק

0

הערכות: הסנקציות האגרסיביות על רוסיה נשמרות להמשך

הסנקציות האמריקאיות הוחלו על בנק- VEB והבנק הצבאי של רוסיה- Promsvyazbank, העוסק בעסקאות צבאיות. שני המלווים המסחריים הגדולים ברוסיה, Sberbank ו-VTB, יעמדו בפני סנקציות אמריקאיות אם מוסקבה תמשיך בפלישה לאוקראינה, כך לפי פקידי ממשל אמריקאים.

מוקדם יותר השבוע, לאחר שפוטין הכיר בעצמאות הבדלנים במזרח אוקראינה והחליט לשלוח אליהם כוח צבאי, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע על תגובה זהירה והגביל את הסנקציות לשני אזורי המריבה. הסנקציות הנוכחיות אוסרות על ביצוע השקעות, מסחר ומימון מצד אמריקאיים באזורים הללו.

הסיבה לתגובה המדורגת של המערב, נועדה לאפשר לארה"ב ולאירופה לשמור את העונשים האגרסיביים ביותר למקרה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפצח בתקיפה מלאה ובניסיונות להפיל את השלטון הדמוקרטי באוקראינה.

לדברי בכירים בבית הלבן, סנקציות חריפות יותר שנשקלות, כוללות חסימה של הבנקים הגדולים ביותר ברוסיה משימוש במערכת הכלכלית העולמית ובמסלקה הבין-לאומית SWIFT, ניתוק התעשייה הכבדה ברוסיה ממוליכים למחצה וטכנולוגיות מתקדמות אחרות וחימוש כוחות המורדים באוקראינה.

במקביל, יפן הודיעה כי היא מוכנה להצטרף לארה"ב ואירופה בהטלת הסנקציות על רוסיה במקרה של פלישה לאוקראינה. ראש הממשלה היפני פומיו קישידה אמר כי המהלך הרוסי האחרון "אינו מקובל ומפר את החוק הבינלאומי" ולכן יפן מוכנה לתגובה חזקה שעשויה לכלול הטלת סנקציות.

 

גרמניה מקפיאה את נורד סטרים 2 ומחירי הגז מזנקים

אולי בצעד המשמעותי ביותר שהוכרז השבוע, גרמניה עצרה את צינור הגז – Nord Stream 2 בשווי 11 מיליארד דולר בבעלות ענקית הגז הרוסית גזפרום, מהלך שעשוי להעלות את מחירי הגז באירופה.

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הכריז כי הוא מבטל את האישור שכבר ניתן להפעלת הצינור – אחת הסנקציות החריפות ביותר שהוטלו עתה בפועל על רוסיה בתגובה לתוקפנותה באוקראינה.

הצינור, שנבנה וממתין לאישור גרמני, נבנה כדי להקל את הלחץ על צרכנים אירופאים המתמודדים עם מחירי אנרגיה גבוהים. כעת, שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק, הזהיר כי מחירי הגז באירופה צפויים לעלות בטווח הקצר. בתוך כך, מחיר הגז הטבעי TTF זינק ב-11% ביום שלישי השבוע.

אירופה סבלה בשנה האחרונה ממחסור במקורות אנרגיה, בגלל שיבוש האספקה מרוסיה, והיעדר אנרגיה מתחדשת מספקת מסיבות טבעיות. המחסור הוביל לזינוק במחיר הגז, שאף הוביל להשבתת פעילות של מפעלים באירופה כדי לא להפסיד כסף. אירופה מייבאת כיום 80% מהגז הטבעי שלה מרוסיה, לעומת 65% לפני עשור.

מתוך כלל צריכת האנרגיה בגרמניה, 27% מגיע מהגז הרוסי. השיבושים וההתייקרות מכבידים לא רק על התעשייה, אלא גם על משקי בית, שנאבקים ביוקר המחייה. אוכלוסיות חלשות, שמתקשות לממן הסקה בחורף, סובלות במיוחד, ונרשמו מקרים רבים של מוות כתוצאה מחשיפה לקור.

בעבר, הגז הטבעי הוזרם מרוסיה לגרמניה ומערב אירופה דרך מערכת הולכה שעברה באוקראינה. החל מ-2011, החל הגז להיות מוזרם בצינור עוקף-אוקראינה בשם נורד סטרים, כתוצאה מהסכם שנחתם ב-2005 בין קנצלר גרמניה דאז, גרהרד שרדר, לרוסיה. ב-2019 החלה חברת הגז של ממשלת רוסיה, גזפרום, לפרוש צינור חדש, נורד סטרים 2, העובר בדומה לנורד סטרים בים הצפוני, ונועד להכפיל את כמות הגז שרוסיה מעבירה לגרמניה דרך הים.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

קרב משני מתרחש על רקע הפלישה לאוקראינה – וביטקוין מפסיד בו

ביטקוין (BTC) המטבע הדיגיטלי הפופולרי ובעל שווי השוק הגדול ביותר, יורד מאז סוף השבוע במקביל להסלמה במתיחות במזרח אוקראינה, בזמו שהמתחרה הגדול שלוה – הזהב, בשיא של קרוב לשנה.
כעת אנליסטים צופים ירידה לרמה של 30 אלף דולר לביטקוין – ומשמיעים את הסברה כי המטבע נכשל כמקלט ערך בטוח (Store of value) בתקופה של חוסר שקט גיאו-פוליטי.

הביטקוין נסחר סביב שפל של שבועיים על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה, וחלק מהאנליסטים צופים כי על רקע המגמה, המטבע עשוי לצלול לרמה של 30 אלף דולר לביטקוין.

גם מטבעות קריפטו אחרים תנודתיים הערב על רקע האירועים הגיאו-פוליטיים. איתריום (ETH) התאושש וחזר לעלות, לאחר שמוקדם יותר רשם ירידות של 3%, ונסחר כעת ב-2,602 דולר. XRP יורד ב-2.7%, לאחר שמוקדם יותר ירד ביותר מ-6%.

הירידות האחרונות בשווי המטבעות, מחלישות את הטענה כי מטבעות דיגיטליים הם מקלט בטוח בזמן של טלטלות בשווקים וכי ביטקוין הוא למעשה 'זהב דיגיטלי'. במקביל, הזהב ממריא לשיא של 10 חודשים, ונסחר ב-1,902 דולר לאונקיה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

זינוק חד בדמי השכירות בארה"ב

דמי השכירות בכל רחבי ארה"ב מרקיעים שחקים, וגורמים לשוכרים רבים לרוקן את חסכונותיהם, להצטמצם ליחידות דיור קטנטנות או לפגר בתשלומים ולהסתכן בפינוי.

ב-50 הערים הגדולות ביותר בארה"ב, עלו דמי השכירות החציוניים ב-19.3% בין דצמבר 2020 לדצמבר 2021, לפי ניתוח שערך האתר Realtor.com לנכסים עם שני חדרי שינה או פחות. הזינוק החד ביותר היה באזור מיאמי, שם דמי השכירות החציוניים הגיעו ל-2,850 דולר בחודש, עלייה של 49.8% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. ערים אחרות בפלורידה – טמפה, אורלנדו וג'קסונוויל – ומקומות אחרים במה שמכונה "חגורת השמש", כמו סן דייגו, לאס וגאס, אוסטין וממפיס, רשמו כולן עליות של יותר מ-25% באותה תקופה.

דמי השכירות הם מרכיב הולך וגדל באינפלציה הגבוהה, שהפכה לאחת הבעיות הקשות של כלכלת ארה"ב. לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי, עלויות השכירות עלו ב-0.5% בינואר לעומת דצמבר. זו נשמעת עלייה מתונה, אך למעשה זו העלייה החדה ביותר מ-20 שנה, והיא צפויה רק להאיץ.

כלכלנים מודאגים לגבי ההשפעה של עליית שכר הדירה על האינפלציה, כי הזינוק החד בשכירויות של חוזים חדשים נכנס למדד המחירים לצרכן. האינפלציה בארה"ב עלתה בינואר ב-7.5% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, העלייה החדה ביותר מ-40 שנה. אף שכלכלנים רבים צופים שהאינפלציה תרד לאחר שבעיות שרשרת האספקה ייפתרו, דמי השכירות של דירות עלולים להשאיר את האינפלציה גבוהה עד סוף השנה, משום שעלויות הדיור מהוות שליש ממדד המחירים לצרכן.

 

ולסיום – 2 מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן בזמן הקרוב:

The Boeing Company (NYSE: BA)
בואינג עברה שלוש שנים לא קלות. זה התחיל בהשקת מטוס המקס החדשה שהפכה לכישלון כואב ואסונות אוויריים. לצד זה, פריצתה של מגפת הקורונה פגעה בליבת העסקים של החברה. שני האירועים יצרו משבר קשה, אבל משברים גדולים מהווים לעיתים גם הזדמנות לבצע שינוי נדרש. לקראת 2022 אנליסטים רבים אופטימיים באשר לביצועי החברה בעתיד. בואינג מקס חוזר לאוויר, והקורונה, כך לפי ההערכות, נמצאת בשיאה והשפעתה תיחלש. בואינג נהנית ממובילות שוק משמעותית עם תחרות מועטה וההערכות הן שבתמחור הנוכחי, היא השקעה אטרקטיבית.

UnitedHealth Group Inc (NYSE: UNH)
המניה של חברת ביטוחי הבריאות בעלת שווי השוק הגדול בארה”ב רשמה השנה ירידות, בעיקר בשל חשש שהצעות המפלגה הדמוקרטית להגדלת תוכנית הבריאות הציבורית יפגעו בה. להערכתנו, החששות הללו מוגזמים. החברה ממשיכה להראות צמיחה מרשימה גם בסקטור הביטוח וגם בסקטור הטכנולוגי, שמהווה כבר מהווה יותר מ-50% מההכנסות.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך