דף הבית השקעות כסף חכם קרנות ההשתלמות המשתלמות ביותר, מיזוג ענק בבזק ועוד כותרות ומניות שעשו לנו את השבוע!

קרנות ההשתלמות המשתלמות ביותר, מיזוג ענק בבזק ועוד כותרות ומניות שעשו לנו את השבוע!

השבוע החולף עמד בסימן בהלת זן הדלתא שטלטלה את שווקי המניות הגלובליים, שכבר הספיקו להתאושש ולחזור לעליות. מעבר לכך חלו עוד התפתחויות מעניינות בישראל ומסביב לעולם, וכרגיל, את הסיכום הקצרצר שלהם אנחנו מגישים לכם כאן.

חדשות שוק ההון 21.07.21
0

סיכום חצי שנה בקרנות ההשתלמות: המרוויחים והמרוויחים פחות.

קרנות ההשתלמות הישראליות מסכמות חצי שנה של עליות מרשימות. בחודש יוני עלו הקרנות הגדולות ב-0.67% בממוצע, והשלימו עלייה של כמעט 8% בתוך שישה חודשים, התשואה הגבוהה ביותר שנרשמה בעשור האחרון למחצית ראשונה של שנה. במקביל, הקרנות הקטנות, המנהלות פחות מ־3 מיליארד שקל הציגו עלייה של 8.28% מתחילת השנה.

המגמה החיובית בענף ההשתלמות השנה היא תוצאה של העליות החדות בשוק המניות. המסחר במניות התנהל בעיקר על רקע יציאה הדרגתית של הכלכלה הישראלית מהגל השלישי של נגיף הקורונה וחזרה לפעילות מלאה. בסיכום המחצית הראשונה של השנה, רשמו כל המדדים המובילים עליות; ת"א־35 ות"א־90 עלו ב־12% וב־15% בהתאמה.

המובילה של המחצית הראשונה היא הקרן של אנליסט, שעלתה 9.1% מתחילת השנה. אחריה הקרן של מיטב דש עם עלייה של 8.67%, ובמקום השלישי הקרן של כלל עם תשואה של 8.58%. הקרן שהשיגה את התשואה הגבוהה ביותר ביוני היא של ילין לפידות שעלתה מתחילת השנה ב־8.02%. הקרן שהציגה את הביצועים החלשים ביותר היא של אלטשולר שחם שעלתה 7.23% מתחילת השנה.

בהסתכלות של שלוש שנים, הקרן המובילה היא כלל, שהשיגה עליה של 27.17%.
במקום השני אקסלנס של הפניקס עם 26.94%. ושלישית, אלטשולר שחם עם 26.83%.

 

המיזוג של בזק בינלאומי עם yes יוצא לדרך

יועז הנדל, שר התקשורת אישר ביום שני השבוע את התוכנית של בזק בינלאומי ו-yes להפוך לחברה אחת, במסגרת ההפרדה בינן לבין חברת האם בזק. החברה החדשה תשווק חבילות משולבות טלוויזיה ואינטרנט, בכפוף להתחייבותה לשמור על רמת שירות הלקוחות ועל ההפרדה המבנית הנחוצה לקיום התחרות בשוק התקשורת.

החלטת הנדל האישור התקבלה בסופו של תהליך בחינה יסודי של המלצת הדרג המקצועי במשרד, ולאחר שבזק בינלאומי התחייבה כי מנוייה יעברו ליס באופן שלא יפגע ברמת השירות, וכי ההפרדה בין החברה החדשה לחברת האם, בזק, תישמר באופן שיאפשר את המשך התחרות בשוק האינטרנט בישראל.

בעקבות החלטתו של שר התקשורת, החריף סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות המייצגת את ועד אלפא – הועד המאוחד בין עובדי פלאפון ובזק בינלאומי, וזאת מאחר ומיזוג החברות, מגביר את החשש לפיטורי מאות עובדים.

 

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

נטפליקס גאה להציג: סיכום רבעון.

ענקית הסטרימינג פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של השנה עם עלייה יפה במספר המנויים החדשים שהצטרפו במשך הרבעון. התחזית של נטפליקס עצמה כיוונה למיליון מינויים חדשים, ואילו הנתון שהשיגה עמד על 1.54 מיליון מנויים חדשים.

בנוסף, החברה דיווחה על הכנסות של 7.34 מיליארד דולר, המשקפות צמיחה של 19.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם כאן נטפליקס עקפה את תחזיות האנליסטים שציפו לרמת הכנסות מעט נמוכה יותר של 7.32 מיליארד דולר.

הפספוס של נטפליקס נרשם בגזרת הרווח למניה. בשורה התחתונה נטפליקס חשפה רווח של 2.97 דולר למניה, לעומת. תחזית הקונצנזוס שהייתה 3.16 דולר למניה.

 

נאסד"ק והבנקים הגדולים משיקים מיזם השקעות משותף

נאסד"ק הגיעה ביום שלישי להסכם שותפות עם בנקים גדולים בארה"ב, ביניהם גולדמן זאקס ומורגן סטנלי, במטרה ליצור חופש פעולה גדול יותר עבור הפלטפורמה שלה, המאפשרת לאנשים לסחור במניות של חברות פרטיות. סקטור שזוכה לעניין רב מצד משקיעים המחפשים תשואות גבוהות על השקעות.

במסגרת העסקה יהפוך השוק הפרטי של נאסד"ק לחברה עצמאית שתקבל השקעות משחקניות מרכזיות, ביניהן: גולדמן סאקס, סיטי גרופ ומורגן סטנלי.

לפי הודעה רשמית ששחררה נאסד"ק, הפלטפורמה העצמאית תנהל עסקאות מניות של חברות פרטיות כמו הצעות מכרז, מכירות פומביות ועסקאות בלוק (עסקאות גדולות שנעשות על ידי משקיעים מוסדיים).

על רקע הדברים, בלק-רוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, הודיעה בחודש שעבר במצגת משקיעים כי היא דוחפת בצורה אגרסיבית יותר להשקעות בשוק הפרטי, שרשם בשנה שעברה צמיחה של 18%, פי שניים מכלל שוק ההשקעות.

לקינוח, שתי מניות ששווה לעקוב אחריהן השבוע:

 

(CHKP) צ’ק פוינט

באמצע השבוע הבא אמורה צ׳ק פוינט לפרסם את דו"חותיה הכספיים וההערכה בקרב אנליסטים היא שענקית הסייבר תפתיע לטובה. בנק ההשקעות אופנהיימר מעלה את מחיר היעד ל-155 דולר למניה – הגבוה ב-20% ממחירה בבורסה.

פעילות צ'ק פוינט ממשיכה ליהנות מגידול בתקציבי השקעה של המגזר הארגוני בתחום הסייבר. הנתון החיובי צפוי לספק הפתעה לעומת תחזיות הקונצנזוס הנמוכות, שעדיין מגלמות צפי לירידה שנתית של כ-3% במכירת מוצרים חדשים.

 

וולט דיסני (DIS)

אם איכשהו הגעתם עד לנקודה הזאת בחיים בלי להכיר את חב' וולט דיסני, הגיע הזמן לשבור את הקרח.
דיסני היא תאגיד תקשורת המונים ובידור רב לאומי שמטהו נמצא בקליפורניה. החברה ביססה את עצמה כמובילה בתעשיית האנימציה לפני שהתפשטה להפקת סרטים, טלוויזיה ופארקי שעשועים ענקיים. בשנה האחרונה השקיעה דיסני משמעותית בשירות הסטרימינג שלה, דיסני + ומתכננת להקים קמפוס אזורי חדש במרכז פלורידה. בקמפוס החדש ניתן יהיה לאכלס לפחות 2,000 עובדים שיתמקדו יתמקדו במגזרי הטכנולוגיה הדיגיטליים, הפיננסים ופיתוח המוצר של דיסני. מניית DIS זינקה בלמעלה מ -50% בשנה האחרונה.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך