דף הבית חדשות שוק ההון חדשות שוק ההון השבוע, עם בשורה טובה לשוק הקריפטו בישראל

חדשות שוק ההון השבוע, עם בשורה טובה לשוק הקריפטו בישראל

חדשות שוק ההון השבוע, עם סיכום שנת 2021 של אלביט, רכישה גדולה לפאפיה גלובל, עסקת נדל"ן מניב של 'תדהר הראל', בשורה טובה של PEPPER לשוק הקריפטו בישראל וכמובן, 2 מניות מעניינות שכדאי לשים אליהן לב

0

אלביט מסכמת שנה חזקה – הכנסות של מעל ל-5 מיליארד דולר

חברת אלביט מערכות פרסמה ביום שלישי השבוע את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2021 והציגה מספר הישגים מרשימים – מכירות שיא בהיקף של כ-5.3 מיליארד דולר, צבר הזמנות בהיקף של 13.7 מיליארד דולר (הגדול ביותר שהציגה אי פעם), שיפור חד בתזרים המזומנים שהגיע לסך של 417 מיליון דולר, רווח תפעולי (Non- GAAP) בסך של כ- 450.8 מיליון דולר (שיפור קל בשיעור הרווח התפעולי בהשוואה לאשתקד) והשקעה נרחבת במחקר ופיתוח בסך 395 מיליון דולר.

אלביט היא הגדולה ביותר מבין החברות הביטחוניות בישראל ומצליחה בשוק הבינלאומי עם קרוב ל-80% מהמכירות בשוק הגלובלי, בעיקר בארה"ב, אירופה ואסיה-פסיפיק. התוצאות העסקיות של 2021 מבטאות תהליך שינוי משמעותי שהחברה עוברת בשנים האחרונות במהלכן היא הפכה מספקית של מערכות טכנולוגיות לספקית של פתרונות מקיפים דוגמת העסקה בהיקף 1.6 מיליארד דולר להקים ולהפעיל בית ספר לטיסה ביוון.

בין ההישגים הבולטים של אלביט בשנת 2021 ניתן למנות את עסקת הענק להקמת בית הספר לטיסה ביוון, ואת רכישת חברת ספרטון האמריקנית – אחת משתי החברות היחידות בעולם שמפתחות ומספקות לצי האמריקאי סונרים מוצנחים לאיתור צוללות אויב. כמו כן, החברה גם הצליחה לחתום על חוזה אספקה של פתרונות לוחמה אלקטרוניות לכל ספינות הקרב של חיל הים הבריטי.

להישגים אלה נוספו בשנה החולפת גם כניסה מוצלחת לשוק הבינלאומי, עם כלי שיט אוטונומי נגד צוללות ולטיפול במיקוש ימי, זכייה בחוזה בינלאומי ראשון לתותח האוטומטי החדש שפיתחה, עסקה ראשונה באיחוד האמירויות, ניסוי מוצלח של מערכת לייזר רב-עוצמה אווירית, קבלת רישיון תעופה אזרחי למל"ט סטארליינר, מסירת להקות רחפנים לצה"ל, וחשיפת מל"ט בעל הנעה היברידית.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

פאפאיה גלובל בעסקה גדולה ראשונה – רכשה חברת תשלומים בריטית בכ- 150 מיליון דולר

פאפאיה גלובל הישראלית הודיעה על רכישת אזימו (Azimo), חברה בריטית המפעילה שירות תשלומים גלובלי. לפי הערכות, סכום הרכישה הוא כ-150 מיליון דולר. העסקה תתבצע במזומן ובמניות.

זוהי הרכישה הגדולה הראשונה של פאפאיה גלובל, המפתחת תוכנה לניהול שכר ועובדים בחברות גלובליות. הערכת השווי של פאפאיה הגיעה ל-3.7 מיליארד דולר בסבב הגיוס האחרון של החברה, והיא מעסיקה כ-450 עובדים. החברה תקלוט אליה את 160 עובדי אזימו – ובכך תגדיל משמעותית את כוח האדם שלה.

אזימו עוסקת בעיקר בהעברת כספים מהירה, ומשרתת מהגרי עבודה רבים סביב העולם. פאפאיה מתכוונת להפסיק את פעילותה הקיימת של אזימו ולהשתמש בטכנולוגיה שלה באופן שיתאים לחברת B2B (שפועלת מול עסקים אחרים).

 

'תדהר הראל מניבים' רוכשת 27 דונם בנמל חיפה

'תדהר הראל מניבים', מיזם הנדל"ן המניב המשותף של קבוצת הנדל"ן תדהר וקבוצת הביטוח והפיננסים הראל הודיעה בימים האחרונים על עסקה לרכישת קרקע, המיועדת ללוגיסטיקה ואחסנה בנמל חיפה, בהיקף של 27 דונם תמורת כ- 100 מיליון שקל. הקרקע ממוקמת בנמל חיפה, בשטח צמוד לנמל המפרץ הסיני החדש. נכון לעכשיו, השטח מושכר עד אוגוסט 2028 לחברת גל מרין ומשמש כיום לאחסון פתוח של מכולות.

על הקרקע שרכשו החברות חלה תב"ע בתוקף בהיקף של 40,000 מ"ר בנוי, המיועדים לשטחי לוגיסטיקה ואחסנה.

במרץ 2020 חתמו קבוצת תדהר וקבוצת הראל ביטוח ופיננסיים על הקמת חברה משותפת. החברה תעסוק בייזום, פיתוח והרחבת תיק הנכסים המניבים של שתי החברות.

כמו כן, החברה תעסוק באיתור, תכנון, ייזום, ביצוע, ניהול ותחזוקה של הפרויקטים – כמו גם גיוס ההון הנדרש ויציבות פיננסית בפרויקטים, הפניית אפיקי השקעה והזדמנויות עסקיות למיזם. הראל תהיה אחראית על נושא המימון והליווי הפיננסי של הפרויקטים ותדהר על איתור הקרקעות, התכנון והבנייה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

PEPPER תאפשר מסחר במטבעות קריפטוגרפיים

Pepper Invest, פלטפורמת ההשקעות הדיגיטלית של Pepper מבית לאומי, הודיעה על השקת שירות חדשני וייחודי למערכת הבנקאית בישראל – מסחר במטבעות קריפטוגרפיים. הצעד החדשני ימצב את Pepper כפלטפורמה הבנקאית הראשונה בישראל – ומבין הבודדות בעולם – אשר תאפשר ללקוחותיה מסחר במטבעות קריפטוגרפיים. בהמשך השירות יתאפשר גם ללקוחות בנק לאומי.

השירות החדש הוא תולדה של שיתוף פעולה שסוכם לאחרונה בין קבוצת לאומי לבין חברת Paxos האמריקאית, פלטפורמה מובילה בתחום מטבעות הקריפטו, המפוקחת על ידי הרגולטורים האמריקאים.
עם השלמת אישורים רגולטוריים נדרשים, השירות החדש יאפשר ללקוחות, לרכוש ולמכור מטבעות קריפטו באמצעות חשבון המסחר שלהם ב- Pepper Invest – החל מסכום של 50 ₪ לפעולה.

על פי הודעת החברה, בעת פעולת מכירה והמרה בחזרה לשקלים בחשבון העו"ש, Pepper תגבה מס בהתאם להנחיות רשות המיסים, כך שמשתמשים לא יצטרכו להתמודד עם סוגיית המיסוי. הליך המכירה הפשוט, כאמור, הוא חידוש משמעותי ביחס לקושי הקיים בהמרת מטבעות קריפטוגרפיים לכסף זמין בעו"ש, בכלים הקיימים כיום.

Paxos היא חלוצה בבניית פתרונות לניהול נכסים דיגיטליים, באופן בטוח, עבור חברות מובילות בעולם. החברה, שנוסדה ב-2012, מחזיקה ברשיונות של רגולטורים אמריקאיים. לחברה עשרות לקוחות ומשקיעים אסטרטגיים, כגון PayPal, Bank of America, ועוד. כיום Paxos מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-20 מיליארד דולר ומשרתת למעלה מ-400 מיליון לקוחות קצה בעולם.

 

וכרגיל לפני סיום, רדאר ההזדמנויות שלנו, עם מניות של 2 חברות קטנות ששווה לעקוב אחריהן:

Range Resources Corp (Nasdaq: RRC)
Range היא יצרנית גז טבעי וגז טבעי נוזלי (NGL) עצמאית.
החברה מתמקדת בפעילות המאופיינות בעלויות נמוכות ותשואה גבוהה, באזור אגן האפלצ'ים בארה"ב. פרויקטים אלה כוללים באר אנכית אחת עם פוטנציאל להניב נפט בעומקים משתנים. בדוח שהוכרז לאחרונה עבור הרבעון הרביעי של שנת 2021, החברה דיווחה על הרווח הנקי ועל סך ההכנסות. החברה גם הודיעה כי דירקטוריון החברה אישר להרחיב את תוכנית הרכישה החוזרת של מניותיה ב-500 מיליון דולר, והחזיר את הדיבידנד הרבעוני הרגיל במזומן בסך 0.08 דולר למניה. התשלומים צפויים להתחיל במחצית השנייה של 2022.

Exela Technologies, Inc. (NasdaqCM: XELA)
Exela היא חברה המתמקדת באוטומציה של תהליכים עסקיים. היא מציעה תוכנות ושירותים לחשבונאות, ניהול משאבי אנוש ושירותים נוספים. ב-12 בינואר, החברה הודיעה על האחרון מבין מספר חוזים ושותפויות חדשות: הרחבה של מערכת היחסים הקיימת עם מאסטרקארד באירופה, כדי לתמוך באוטומציה ועיבוד של 11 מיליון תשלומי ג'ירו בנורבגיה, על ידי שימוש בפלטפורמת XBP של Exela . תשלומי ג'ירו הם דרך להעביר כספים ישירות מחשבון בנק אחד לאחר ללא שימוש בהמחאות פיזיות.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך