דף הבית השקעות כסף חכם אנחנו זן נדיר – NFT, מה זה אומר ואיך משקיעים?

אנחנו זן נדיר – NFT, מה זה אומר ואיך משקיעים?

אחת ההמצאות המסעירות ביותר שקהילת הקריפטו העולמית יצרה היא כמובן ה- NFT.
אם גם אתם רוצים לרדת במחילת הארנב של התחום החדש, המרתק והמבטיח הזה, ולהבין מה זה, איך איפה אפשר להיחשף להשקעה ב- NFT, הכתבה הזאת בשבילכם

0

מאז מפץ הביטקוין הגדול שהתרחש בשנת 2009, יקום מטבעות הקריפטו הציע חוויה טכנולוגית חדשנית וזירה יצירתית מרגשת, בעיקר עבור קהילה מצומצמת יחסית של מתמטיקאים ומדעני מחשב. אבל בתחילת שנת 2021, קהילת מטבעות הקריפטו סחפה גם את עולם האמנות והפכה לגורם משפיע בקביעת טרנדים חדשים. זה קרה בזכות אחד הפיתוחים המסעירים והחשובים ביותר של טכנולוגיית הבלוקצ'יין: ה- NFTs.

כעת, ה- NTFs כבר ניצבים במרכז תשומת הלב העולמית של סוחרים ויוצרים, כמו גם של מיליוני מחזיקי מטבעות קריפטו, שמנסים להשיג פריט NFT מסויים שאולי יהיה שווה פי מאה בעתיד, או כדי לאסוף קצת אמנות דיגיטלית ולגוון את תיק השקעות הקריפטו שלהם. אבל לפני שגם אתם עושים את זה, כדאי להבין את המערכת האקולוגית של NFT ומה זה בכלל.

ראשית, בואו נעשה סדר במושגי המפתח של התחום אשר הבנה שלהם חיונית להמשך:

Fungible – מאנגלית: חפץ, סחורה, או נכס, שניתן להחלפה, שינוי או חלוקת משנה.
לדוגמה, אנחנו יכולים לקחת 1 קילו חיטה ולהחליף אותו עם 1 קילו אחר של חיטה, מבלי שהערך שלה ישתנה. אפשר לחזור על הפעולה הזאת כמה פעמים שרוצים, והתוצאה תמיד תישאר זהה. כך גם עם מוצרים וסחורות כמו נפט, סוכר, חלב, ויותר קרוב לנושא שלנו – מטבעות FIAT, כגון דולר ארה"ב או שקל חדש. שטר של דולר ניתן להחלפה עם כל שטר דולר אחר, ללא קשר למאפיינים, כגון המספר הסידורי או אם אנחנו מחזיקים את השטר בכיס או בחשבון בנק. כך גם לגבי חלוקת משנה – פריטה. אפשר לחלק מטבע אחד של 10 ש"ח לשני מטבעות של 5 ש"ח, מבלי שערך הכסף שבידינו ישתנה.

ואם נשתמש בדוגמה מתחום הקריפטו: ביטקוין (BTC) הוא Fungible – נכס ניתן להחלפה. אם אנחנו מחזיקים 1 BTC ואנחנו מחליפים אותו ב- 1 BTC אחר, שום דבר לא השתנה. עדיין יש לנו את אותה כמות של ביטקוין.

Non Fungible – מאנגלית: חפץ, סחורה, או נכס שאינו ניתן להחלפה, שינוי או חלוקת משנה.
תחומים כמו ארכיאולוגיה, עתיקות ואמנות רוויים בנכסים שאינם ניתנים להחלפה או לשינוי.
לדוגמא, אי אפשר להחליף ציור מקורי, אשר צויר במכחולו של אמן ומוצג לציבור על קיר המוזיאון, בהעתק שלו, איכותי ככל שיהיה, הנמכר בחנות המזכרות של המוזיאון – ולטעון שמאחר ושני הציורים זהים, לשניהם יש גם ערך היסטורי, תרבותי או כספי זהה. עקרון זה תקף לגבי כל חפץ, נכס, סחורה או יצירה מקורית אחת (single piece) ומיוחדת במינה (one of a kind).

בעולם הפיסי ה 'רגיל', קל יחסית לקבוע שיצירה או חפץ מסוימים הם אותנטיים, לנכסים האלה בדרך כלל ישנה היסטוריה מתועדת היטב. בנוסף, קיימות כיום טכנולוגיות 3D וקרנות אינפרא אדום המשמשות לבדיקה ואימות מקוריות של יצירה.

במרחב הדיגיטלי לעומת זאת, פעולה פשוטה הופכת כמעט כל תוכן דיגיטלי לקובץ שאפשר להוריד, לשתף, ולשנות. לכן, עד לא מזמן היה בלתי אפשרי להעניק ערך מקורי לאובייקט כלשהו. לדוגמה: קובץ JPEG בשם '05'. מרגע שהקובץ הועלה לרשת האינטרנט, ליוצרים של הקובץ ושל התוכן שהוא מייצג, וגם לקהל שלהם, לא היתה שום דרך לקבוע ולהוכיח שדווקא קובץ '05' הוא קובץ המקור – ולכן הוא, ורק הוא, בעל ערך ייחודי.

עד להמצאת המושג הבא.

(NFT (non fungible token – אסימון שאינו ניתן להחלפה.
מבחינה טכנית – NFT הוא אסימון וירטואלי אשר נוצר ופועל על-גבי טכנולוגיית בלוקצ'יין ובנוי משורת קוד ייחודית מוצפנת המוטבעת לתוכו והופכת אותו ממטבע קריפטו 'רגיל', לנכס דיגיטלי בעל ערך בלתי ניתן להחלפה.

מבחינה מעשית – NFT הוא גרסה דיגיטלית של אובייקט כלשהו, ​​כמו יצירת אמנות – אשר מאפשרת ליוצרים ואספנים להוכיח שהם הבעלים של הגרסה הרשמית והמאושרת של הנכס הזה. זוהי התפתחות מרחיקת לכת, במיוחד במקומות כמו עולם האמנות, שבהם בעלות על הגרסה הרשמית וייחודית של פריט, היא הרבה יותר חשובה מאשר להחזיק עותק שלו.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

NFTs מרעידים את עולם האמנות

כדי להבין עד כמה NFTs כבר שינו את עולם האמנות, אפשר להסתכל על Christie's, בית מכירות פומביות עם היסטוריה של יותר מ-250 שנה. זו הזירה אשר בה מכר האמן הדיגיטלי מייק וינקלמן, הלא הוא ביפל (Beeple) – את אחת היצירות שלו – "Everyday's: The First 5000 Days" – תמורת 69 מיליון דולר. משקיע קריפטו הידוע בשם – "MetaKovan" ניצח בסופו של דבר במכירה הפומבית.

תג המחיר בסך 69 מיליון דולר, הציב את ביפל בין שלושת האמנים החיים היקרים ביותר מבחינת הסכום שנוצר במכירה פומבית. הסיפור של ביפל משמעותי גם מכיוון שפעילותו בעולם האמנות החלה רק כאשר נתקל בטכנולוגיית – NFT, מה שמראה כמה מהר אמן חדש יכול להפוך לתופעה בעידן של אמנות דיגיטלית.

המכירה של ביפל היתה האירוע שאחריו השד היצירתי השתחרר מהבקבוק. אמנים דיגיטליים רבים הבינו שכעת הם יכולים להפוך את עבודתם ל-NFTs ולהחזיק בידיהם את זכויות היוצרים, ועולם האמנות אימץ את טכנולוגיית הבלוקצ'יין ואיפשר לה להשפיע עליו.

דוגמא מוכרת נוספת היא CryptoPunks – אוסף של 10,000 דמויות אקסצנטריות בגודל 24×24 פיקסלים – כולל זומבים וחייזרים – שנבנו על ה-Ethereum blockchain ותפסו כמו אש בשדה קוצים.

כמו ביפל, האמנים הדיגיטליים האלה הרוויחו סכומי כסף גדולים מיצירות האמנות שלהם ב-NFT, כולל מכירה של תשעה דיוקנאות שנרכשו תמורת קרוב ל-17 מיליון דולר – גם בבית המכירות הפומביות כריסטי'ס.

גם המוזיקאית הקנדית – גריימס (Grimes) קפצה על טרנד ה-NFT, והרוויחה בערך 6 מיליון דולר ממכירת אוסף של יצירות אמנות וסרטונים דיגיטליים. הקטע המבוקש ביותר שלה היה סרטון שזכה לכינוי "מות הזקנים", שיש רק אחד מסוגו. ה-NFT הזה לבדו נמכר במחיר קרוב ל-389,000 דולר.
וכמובן, רשימת הדוגמאות רק הולכת ומתארכת.

 

איך יוצרים NFT?

ישנם כיום מספר שווקי NFT בהם יוצרים או משתמשים במשחקי מחשב מבוססי בלוקצ'יין, יכולים ליצור בעצמם NFT. מדובר בפעולה פשוטה הנקראת Minting הלקוחה מעולם המטבעות 'הרגילים' ופירושה הוא: הטבעה, או החתמה בחותמת כאשר הכוונה היא להטבעה דיגיטלית – קידוד של קוד. למרות שהפעולה עשויה להיתפס כמורכבת, למעשה, כל אחד יכול לעשות זאת בתהליך הדומה להעלאת תמונה לפייסבוק או אינסטגרם.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

איפה אפשר לקנות NFT's?

אפשר לקנות NFTs בשווקים מיוחדים המוקדשים לתחום. לפני שאתם מתחילים את השופינג ודאו שיש לכם ארנק קריפטו ייעודי עם מספיק מטבעות. כיום, מרבית השווקים תומכים במגוון מטבעות קריפטו לשם ביצוע עסקאות, כאשר המטבע הנפוץ ביותר לשימוש בפלטפורמות המסחר השונות הוא ETH. בנוסף, במקרים רבים, פריט ה- NFT שתרצו יוצע במכירה פומבית, כך שכדאי להגיע מוכנים.

לאחר שהתקנתם ארנק קריפטו ורכשתם מטבעות, תוכלו להיכנס לאחת מזירות המסחר שבחרתם, לחבר את הארנק שלכם אליה ולהתחיל לסחור.

OpenSea – הוא אחד משוקי ה- NFT הוותיקים, הפעילים ובעלי ההיצע הרחב ביותר, המארח כל סוג של NFT, מאמנות ועד מוזיקה, צילום ופריטי אספנות ספורט. האתר תומך ביותר מ-150 מטבעות קריפטו כתשלום, ואף מציע ליוצרים ולסוחרים פטור מתשלום עמלות קניה ומכירה,בכפוף לשימוש במטבע Polygon. האתר ידידותי למשתמש ותוכלו להגדיר חשבון בחינם ולהתחיל להטביע, למכור ולגלוש תוך דקות.
בנוסף, OpenSea מתגאה כעת בכך שהוא שוק NFT 'ירוק' עם אפס פליטות גז, באמצעות תמיכה של cross-blockchain.

Nifty Gateway הוא אולי שוק ה- NFT שרשם את המכירות הגדולות ביותר. זה המקום שבו נמכרו שניים מה- NFTs היקרים ביותר עד כה: Crossroad של Beeple ו- The Merge של האמן Pak, אשר נמכרו ב- 91.8 מיליון דולר בדצמבר 2021 ( ה-NFT היקר ביותר בעולם בזמן כתיבת שורות אלו).

Nifty Gateway עושה שימוש ב- 'מהדורות פתוחות'. כלומר, יצירת מספר מהדורות בלתי מוגבל של פריט NFT מסוים במשך פרק זמן מוגבל, אשר נמכר במחיר בסיס. לאחר תום הזמן הקצוב, הפריט לא נוצר יותר לעולם, מה שגורם למחסור ולשוק חזק במכירות משניות.

בנוסף, Nifty מאפשרת לאספנים לקנות NFTs באמצעות מטבעות FIAT (שקל, דולר אירו וכו'), מה שאומר שקונים יכולים לבצע רכישות עם כרטיסי אשראי רגילים ולא רק באמצעות מטבעות קריפטו. פיצ'ר חשוב שהופך את Nifty לידידותי יותר עבור קונים חדשים שאינם רגילים לארנקי קריפטו.

Rarible הוא שוק NFT שנועד למכור גם יצירות אמנות בודדות וגם אוספים, אשר מושך אליו מותגי ספורט, משחקים ומדיה, לצד אמנים המשחררים אוספי יצירות. הפלטפורמה דוגלת בביזור, נמצאת בבעלות הקהילה משתמשת בטוקן משלה בשם RARI, והמשתמשים לוקחים חלק פעיל בהחלטות וזוכים להצביע על כל שדרוגי פלטפורמה. בנוסף, Rarible שיתפה פעולה עם כמה מספר חברות מובילות, כולל Adobe, כדי לאבטח את עבודת האמנים וליצור NFTs ייחודיים.

Binance NFT – ביינאנס היא אחת מבורסות הקריפטו הגדולות ביותר בעולם, וה- Binance NFT שלה הופך לאחת הפלטפורמות הגדולות ביותר בסביבה, שגם נתמכת על ידי בלוקצ'יין משלה. מה שהופך אותה לאחת מזירות ה-NFT המבטיחות ביותר בעתיד.

גודלו וקנה המידה של Binance NFT מתורגמים לשותפויות ואירועים בלעדיים ואתם יכולים להשתמש
ב- ETH ,BNB ו- BUSD כדי לבצע עסקאות.

SuperRare היא פלטפורמת NFT ייחודית יותר, המקבלת גם את Ethereum כאמצעי תשלום. אמנים שרוצים להציג עבודות ב-SuperRare צריכים להגיש תיק עבודות ורזומה כדי להתקבל.

בנוסף, אפשר לקנות NFTs בשווקים נוספים, לדוגמא – NBA Top Shot, פלטפורמה דיגיטלית המציעה NFTs פופולריים מעולם ליגת ה- NBA.

 

האם כדאי להשקיע ביצירות NFT?

עתידם של ה- NFTs נעוץ בשאלה האם הדור הבא של המילניום ימשיך לאמץ את חזון 'האינטרנט של הערך' ויגדיר את העולם האמנותי-תרבותי שלו באמצעותם. למה? כי עד סוף העשור הזה, לבני דור המילניום תהיה הרבה יותר הכנסה מעכשיו. ואם כעת כשהם צעירים, הם חובבי NFT, הם עשויים לשקול לחזור ולהשקיע בהם סכומי כסף גדולים גם בעתיד. ועוד נקודה חשובה, יותר בני דור המילניום עוברים מאיסוף סחורות פיזיות לצבירת לנכסים וירטואליים.

חשוב גם לזכור שמרחב ה- NFT עדיין עושה את צעדיו הראשונים. לכן, תקלות, ואתגרים טכנולוגיים ורגולטוריים הם משהו שצריך לצפות לו. מאותה סיבה השוק המהיר והתוסס הזה צפוי לראות פלטפורמות חדשות מובילות את הגל הבא של פרויקטים מובילים ב- 2022 ואחריה.

נכון לעכשיו, המונח NFT מתרחב לאט לאט, מגיימינג ו- CryptoKitties, לציור, De-Fi, Digital ID ושאר אופני שימוש חדשניים. למעשה, היקף היישום של ה- NFT מוגבל רק לדמיון של היוצרים, המפתחים וקהילת הקריפטו כולה, כך שמאוד כדאי להישאר ערניים ומעודכנים לגבי ההתפתחויות.

סדרת הסרטונים החינמית הזו תראה לך סוגי השקעות מגוונות >>>

 

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך