דף הבית חדשות שוק ההון הפדרל ריזרב מכין את השווקים להעלאת ריבית

הפדרל ריזרב מכין את השווקים להעלאת ריבית

הפדרל ריזרב מכין את השווקים להעלאת ריבית, השווקים מגיבים בהתאם, סין מתכוננת לאולימפיאדת החורף, אלפבית מכה את התחזיות, איזו חברה זינקה ב 287% בשנת 2021, ומכ"ם המניות שלנו עם שתי מניות ישראליות מעניינות

0

הפדרל ריזרב, קשוח יותר מהצפוי

בשבוע שעבר הפדרל ריזרב חזר על כוונתו להמשיך ביעד שלו להעלאת ריבית ראשונה מאז שנת 2018, תוך שהוא ממשיך לצמצם את תוכנית הרכישות שלו, שצפויה להגיע לסיומה במרץ. הפד חזר בהצהרתו על אינפלציה מתמשכת גבוהה מהיעד, יחד עם שוק עבודה חזק, אינדיקציה ברורב לכך שהעלאת ריבית תתרחש בקרוב. בהמשך לכך, החוזים העתידיים על ריבית הפד מצביעים על סיכוי של 100 אחוז להעלאת ריבית במרץ, וסך הכל 5 העלאות ריבית לכל שנת 2022.

העמדה הניצית הזאת הובילה לתנודתיות בשווקים בשבוע האחרון כאשר מדד האס אנד פי 500 עלה ב-0.8% בעוד שאגרת החוב של ארצות הברית ל-10 שנים סגרה בעלייה של 1.5 נקודות בסיס. יחד עם זאת בטווח הארוך הפד צעדים של הפד להילחם באינפלציה יטיבו היטב עם הכלכלה.

 

דוחות הרבעון ה- 4, טובים, אבל השווקים מגיבים בקרירות

עונת הדוחות לרבעון הרביעי נמצאת בשיאה, כאשר רבות מהחברות הכלולות במדד- S&P 500 ובמדד- STOXX 600 ידווחו את תוצאותיהן השבוע. בסך הכל, עד כה התוצאות ממשיכות לעקוף את צפי האנליסטים בשני צידי האוקיינוס, לנוכח שיעור החברות שמכות את תחזית הרווח, אשר עומד כרגע על 78% – מעל לממוצע 5 השנים האחרונות, עומד על 76%.

תחזיות ותוצאות שכבר פורסמו מצביעות בבירור על עלייה של- 24.3% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021, כאשר ההכנסות צפויות לעלות ב-13.9%. המספרים מצביעים אפילו על עלייה גבוהה יותר באירופה, כאשר הרווח במדד- STOXX 600 צפוי לעלות ברבעון הרביעי ב- 51%, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, יחד עם עלייה של 17.3% בהכנסות. גם שיעור החברות באירופה שמכות את תחזית הרווח נמצא מעל הממוצע ההיסטורי (69% אל מול 57%).

עם זאת, עד כה תגובת השווקים לתוצאות טובות מן הצפי הייתה צוננת. לא מפתיע כנראה בהתחשב בכך שהתגובה לדוחות מושפעת מהסנטימנט והדינמיקה בשווקים מאז תחילת השנה, לנוכח הגישה הניצית של הפד והעלייה החדה בריבית הריאלית.

 

משחקי החורף האולימפיים בבייג'ינג מתחממים

בסין, משחקי החורף האולימפיים ייצאו לדרך ב- 4 לפברואר, בעיצומו של שבוע החופש של חג השנה החדשה הסיני בין ה- 31 בינואר ל- 6 בפברואר. בפרובינציות רבות בסין, הממשלות המקומיות עודדו את האזרחים לצמצם את הטיולים שלהם במהלך החג בגלל התפשטות הקורונה. סין תפעל על מנת לאפשר את אירוח משחקי הספורט בצורה חלקה בשבועות הקרובים.

במקביל, סין ממשיכה להיצמד למדיניות אפס ההדבקה שלה. עם הגל האחרון במספר הנדבקים המקומי, המחיר הכלכלי ממשיך לעלות עם צריכה פרטית חלשה ולכן בשווקים רווחות הערכות כי קובעי המדיניות בסין יוכלו לנקוט צעדי תמיכה נוספים מאוחר יותר ברבעון הראשון, במטרה לתמוך בביקוש המקומי- כולל הורדות ריבית נוספות והוצאות פיסקליות נוספות בתחומי התשתיות.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אלפבית מכה את התחזיות

מניית אלפבית, החברה האם של גוגל, עולה ב-7.5% במסחר המאוחר הלילה בוול סטריט לאחר שפרסמה את דו"חותיה לרבעון הרביעי והיכתה את תחזיות האנליסטים. כן הכריזה על תוכנית לפיצול מניות (ספליט) ביחס של 20 ל-1 שתיכנס לתוקף החל בחודש יולי. בתום המסחר היום (ג') עלתה המניה ב-1.6%.

לפי הדו"חות, הרווח למניה עמד על 30.69 דולר לעומת צפי ל-27.34 דולר. ההכנסות עמדו על 75.33 מיליארד דולר לעומת צפי 72.17 מיליארד דולר. מדובר בגידול של 32% בהכנסות – הוכחה כי החברה מסוגלת לעמוד בפני השפעות הלחצים בעקבות מגיפת הקורונה והאינפלציה. זאת בעקבות שנה של ביצועים יוצאי דופן, בה המניה זינקה ב-65%, יותר מכל ענקיות הטכנולוגיה ופי שלושה מהרווחים שרשם S&P 500.

עוד נתונים בולטים בדו"חות: ההכנסות מפרסומות ביוטיוב עמדו על 8.63 מיליארד – פחות מהצפי שעמד על 8.87 מיליארד דולר. ההכנסות מהענן של גוגל עמדו על 5.54 מיליארד דולר לעומת צפי ל-5.47 מיליארד דולר. ההפסד התפעולי של חטיבה זו עמד על 890 מיליון דולר ברבעון שעבר, זאת לעומת הפסד של 1.14 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת מדובר בגידול לעומת הרבעון השלישי, אז עמד על 644 מיליון דולר.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

גב ים רושמת זינוק מדהים ברווח לשנת 2021

גב ים, ענקית הנדל"ן הישראלית פירסמה את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2021.
החברה סיכמה את השנה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 1.09 מיליארד שקל, כ-287% יותר בהשוואה לשנת 2020. את הרבעון הרביעי של 21', גב ים סיכמה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 397 מיליון שקל, כ-350% יותר מברבעון המקביל ב-2020.

הכוח הדוחף מאחורי הזינוק יוצא הדופן ברווחים, הוא העלייה החדה בשווי הנדל"ן להשקעה. זה זינק ברבעון הרביעי בכ-500% – מרווח שערוך בסך- 85.6 מיליון שקל, ברבעון הרביעי של 2020, לרווח בסך- 509.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. כמו כן, בשנת 2021, רשמה החברה רווחי שערוך בהיקף של 1.226 מיליארד שקל – פי 10 מרווחי השערוך ב-2020, שהסתכמו ב-109 מיליון שקל.

הכנסותיה של גב ים מהשכרת מבנים ברבעון הרביעי של 2021 הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, כ-4.5% יותר מברבעון המקביל ב-2020. בסך הכל, את שנת 2021 כולה, החברה סיימה עם גידול של כ-2.5% בהכנסות מהשכרת מבנים, שהסתכמו ב-547.6 מיליון שקל.

 

ולפני סיום, מכ"ם המניות שלנו – עם שתי מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן:

אנלייט אנרגיה (סימול: אנלט):
אנלייט היא אחת מהחברות המובילות בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל. החברה מונהגת על ידי הנהלה איכותית, הזוכה להערכה רבה בשוק ההון. בשונה מחברות ישראליות אחרות אשר פועלות בתחום ועדיין צריכות להוכיח כי ביכולתן להמיר פרויקטים בשלבי פיתוח שונים לפרויקטים מפיקים – לאנלייט כבר הוכיחה את עצמה, הן בשוק הישראלי והן בשוק האירופאי. במהלך 2021 החברה ביצעה צעד אסטרטגי משמעותי, עם רכישתה של חברת Clenera בארה"ב. המהלך לחברה הישראלית אחיזה בשוק האנרגיות המתחדשות בארה"ב, אשר צפוי לצמוח באופן משמעותי. הרכישה האסטרטגית, צפויה לייצר עבור אנלייט ערך משמעותי בשנים הקרובות, ולצד המשך הרחבת הפעילות בשוק האירופאי ובשוק הישראלי, משרטטות כיוון חיובי עבור המניה.

אמות השקעות בע"מ (סימול: אמות): אמות הינה אחת מקבוצות הנדל”ן המניב הגדולות בישראל. הקבוצה מחזיקה נכסים איכותיים במגוון תחומים, שהבולט בהם הוא תחום המשרדים, המהווה כמחצית מהפעילות, ובו החברה צפויה ליהנות מהגאות בביקוש למשרדים בת״א והערים סביבה. אמות הצליחה בזמן קצר לבנות תיק אחזקות מרשים של נכסי לוגיסטיקה, שצפויים לתפוס כרבע מהכנסותיה, כולל 3 מהנכסים המצליחים בתחום: 'שופרסל' במודיעין, 'טבע' בשוהם והרכישה האחרונה בצריפין. בנוסף, חברת אמות מחזיקה גם בפורטפוליו ייזום משמעותי, כאשר הפרויקט הבולט לשנים הקרובות הינו Toha2 בשיתוף עם גב־ים, הכולל 160 אלף מ"ר עילי לשיווק. שטחים אלו צפויים לענות בעתיד על הביקוש החזק של חברות היי־טק לשטחי משרדים בת״א.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך