דף הבית חדשות שוק ההון איך ישפיעו הסנקציות האמריקאיות על מחיר הנפט בעולם?

איך ישפיעו הסנקציות האמריקאיות על מחיר הנפט בעולם?

כל הכותרות המעניינות משווקי העולם, עם התרחבות הסנקציות האמריקאיות על רוסיה, זינוק במחיר הניקל, השקה חדשה של אפל, עסקת ענק של קבוצת חג'ג' וכמובן, 2 מניות מעניינות שכדאי לעקוב אחריהן

0

נשיא ארה"ב אוסר על יבוא נפט מרוסיה לארה"ב, מזהיר שמחירי הבנזין בארה"ב יעלו עוד יותר

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז ביום שלישי על איסור יבוא נפט ומוצרי אנרגיה אחרים של רוסיה,
כתגובה על הפלישה לאוקראינה, והדגיש כי המהלך – שיעלה את מחירי האנרגיה בארה"ב, זוכה לתמיכה דו-מפלגתית חזקה. זמן קצר לפני דבריו של הנשיא האמריקאי, בריטניה הודיעה כי תפסיק בהדרגה את יבוא הנפט ומוצרי הנפט הרוסי עד סוף 2022 – כדי לאפשר לשוק ולעסקים מספיק זמן למצוא חלופות לייבוא, המהווה 8% מהביקוש.

ביידן עבד עם בעלות בריתה של ארה"ב באירופה, שתלויות הרבה יותר בנפט הרוסי, כדי לבודד את הכלכלה עתירת האנרגיה של רוסיה ואת פוטין. לדבריו, הסנקציות שהטילו ארצות הברית ובעלות בריתה כבר גרמו לכתישה של הכלכלה הרוסית.

רוסיה מייצאת בין 4 ל-5 מיליון ליטרים של נפט גולמי ביום וכ-8,500 מיליארד רגל מעוקב של גז טבעי בשנה.
ארצות הברית ייבאה יותר מ-20.4 מיליון חביות של מוצרים גולמיים ומוצרים מזוקקים בחודש בממוצע מרוסיה בשנת 2021, כ-8% מיבוא הדלק הנוזלי בארה"ב – והאיסור צפוי להזניק מחירי בנזין גבוהים ממילא בסביבה של אינפלציה עולה.

בהמשך לדברים, ביידן צפה שמחירי האנרגיה יעלו עוד יותר, והתחייב לעשות כל שביכולתו כדי למזער את ההשפעה על העם האמריקאי. הוא גם הזהיר את חברות הגז האמריקאיות מפני ניצול של המצב כדי להפקיע מחירים.

 

מחיר הניקל זינק ליותר מ-100 אלף דולר לטון

מחיר הניקל זינק במהלך יום שלישי בבורסת המתכות של לונדון (LME) ורשם עליה של יותר 66% במחיר, בעקבות תנועת המחיר החריגה, הבורסה השעתה את המסחר במתכת, שמחירה טיפס תוך 48 שעות ב-250%.

התנודתיות בבורסת הסחורות מתפתחת על רקע שורט סקוויז אדיר, בעקבות הימור שגוי של בנק סיני על מחירי הסחורות. בעת כתיבת שורות אלה – מטבע ניקל (5 סנט) שווה יותר מהמחיר שמודפס עליו, אף שרק 25% ממנו עשוי ניקל, והיתר נחושת. במחיר של טונה ניקל אפשר לקנות כמה מכוניות יוקרה.

ניקל הוא יסוד כימי. הוא משמש בעיקר בייצור פלדה באיכות גבוהה, ונדרש גם בייצור סוללות, ייצור מכוניות, ייצור מטבעות, טורבינות גז ומנועי טילים, בזכות עמידותו הגבוהה לקורוזיה. ניתן למחזר ניקל בקלות יחסית.

הצריכה העולמית הכוללת של ניקל הסתכמה ב- 2020 ב-2.44 מיליון טונות. סין היתה הצרכנית העיקרית עם – 59% מהצריכה העולמית. 23% נוספים נצרכו באסיה. באותה שנת, רוסיה היתה יצואנית ניקל ומוצריו הגדולה בעולם – בהיקף של 3.02 מיליארד דולר. אחריה נמצאות קנדה, ארה"ב, גרמניה ונורווגיה.

מחירי הניקל טיפסו עקב היצע מוגבל עוד לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, אבל המלחמה החריפה את החששות ממחסור חמור של סחורות והובילה לעלייה דרמטית במחירי הנפט, החיטה, התירס, הגז ועוד שורה ארוכה של סחורות. אם מחירי הניקל ימשיכו להיות גבוהים, הם עלולים לייקר בכ- 1000 דולר את עלויות הסוללות לרכבים חשמליים ולפגוע במאבק לצמצום פליטות הפחמן.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

אפל משיקה iPHONE מוזל תומך 5G ומעבד חדש

באירוע השקה מקוון ביום שלישי השבוע, אפל חשפה את הדור השלישי של מכשירי דגם אייפון SE המוזל, התומכים בשירות הדור החמישי (5G) ומצוידים במעבד המתקדם של אפל – A15 ביוניק, הקיים גם במכשירי אייפון 13.

אייפון SE החדש יימכר בארה"ב במחיר התחלתי של 429 דולרים, לעומת מחיר של 399 לדגם האחרון. הזמנות מוקדמות יחלו ביום שישי הבא, 18 במארס. הדגם החדש עשוי להגדיל משמעותית את הביקוש לאייפון SE, הדגם הזול ביותר של מוצר הדגל של אפל.

בנוסף לאייפון SE, אפל הציגה באירוע את הדור החמישי של מחשב הטאבלט iPAD Air, שגם לו יש קישוריות דור חמישי, והוא מצויד בפעם הראשונה במעבד M1 שהיה עד כה רק בדגמי iPAD Pro.
iPAD Air החדש יימכר בארה"ב בחמישה צבעים שונים, במחיר התחלתי של 599 דולרים. הזמנות מוקדמות בארה"ב יחלו ב-18 במארס.

אפל חשפה גם מעבד חדש בשם M1 Ultra – שאותו הכתירה בתור "המעבד החזק אי-פעם שפותח עבור מחשב אישי" וישמש בדגם חדש של מחשב מק בשם Mac Studio.

אירוע ההשקה ביום שלישי היה הראשון בסדרה של השקות מתוכננות בשנה הקרובה, שבמהלכן תשיק החברה את אייפון 14, שלושה שעוני אפל חדשים ועוד מחשבי מק. ייתכן שענקית מוצרי הטכנולוגיה תחשוף בהמשך השנה גם את מערכת משקפי המציאות הרבודה שלה.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

קבוצת חג'ג' חתמה על עסקת ענק בצפון ת"א

קבוצת חג'ג', באמצעות חברת בת המוחזקת על ידה בבעלות מלאה, זכתה במכרז לרכישת קרקעות בשטח של כ-14 דונם בצפון מערב תל אביב, סמוך למלון מנדרין חוף הצוק. מדובר ב-52 אחוז מתוך 27.2 דונם, כשהיתרה מוחזקת על ידי חברת אקרו.שווי העסקה – 390 מיליון שקל.

הקרקעות שנרכשו הן חלק מתכנית תא/3700 בשטח של 1,900 דונם, אשר אושרה בשנת 2015. התכנית, הממוקמת מצפון לשדה דב, מחלקת את השטח לחמישה מתחמי משנה, וכוללת כ-13,000 יחידות דיור ו-147,000 מ"ר תעסוקה, 68,000 מ"ר מסחר ו-60,000 מ"ר מלונאות.

החלק שנרכש כעת על ידי קבוצת חג'ג' צפוי להקנות לה במצב הנוכחי זכויות לבניית כ-140 יחידות דיור על בסיס התב"ע הקיימת, עם זאת, בעקבות פינוי שדה דב במאי 2021 החליטה עיריית תל אביב לקדם במתחמי המשנה של תא/3700 תכניות מפורטות לתכנון חדש. לאחר סיום תהליך התכנון, קבוצת חג'ג' צפויה לקבל זכויות בנייה בקרבת החוף, בהתאם למיקום הנוכחי של הקרקעות אותן רכשה, תוך הגדלה משמעותית של כמות היחידות.

במהלך שנת 2021 ועד היום ביצעה חג'ג' רכישות בהיקף של כמיליארד שקל. במקביל, בספטמבר 2021
הקבוצה חתמה על הסכם השקעה ושיתוף פעולה עם חברת סלינה, לפיו תשקיע קבוצת חג'ג' עד 150 מיליון דולר לטובת רכישות נדל"ן לצרכי מלונאות, וסכום של עד כ- 60 מיליון דולר בהשקעות בגין שכירות של סלינה. כמו כן, הקבוצה כי היא מתכוונת ליזום השקעות בתחום הדיור המוגן.

בינואר האחרון חברת הפניקס ביצעה השקעה בקבוצת חג'ג', ורכשה כ- 8% ממניותיה, תמורת
131 מיליון שקל – עם אופציה לרכישת 3 אחוזים נוספים במחיר של 35 שקלים למניה. בחברה מחזיקים, בין היתר, הגופים המוסדיים הגדולים בישראל ובניהם הפניקס, מור, נוקד, ילין לפידות ועוד. שווי השוק של הקבוצה עומד נכון להיום על כ-1.6 מיליארד שקל ובפברואר השנה היא צורפה למדד ת"א-90 ות"א-125.

 

כמו תמיד לפני סיום – שתי מניות ערך שכדאי להביא בחשבון:

Brookfield Infrastructure Corp (NYSE:BIPC) –
לפעמים המניות הטובות ביותר הן אלה שמסתתרות מתחת לפנס. זה המקרה של ברוקפילד תשתיות, המחזיקה בתשתיות מים, אנרגיה, שירותים, תחבורה ותקשורת בכל רחבי העולם. הנכסים האלה מייצרים תזרימי מזומנים יציבים, עמידים למיתון ואינפלציה, וברוקפילד מחזירה חלק נכבד מהם לבעלי המניות. עם תשואת דיבידנד של מעל 3% במחירים האחרונים וסימון מטרה להעלות את התשלום ב-5% ל-9% מדי שנה, ברוקפילד היא פנינת דיבידנד מרשימה.

– (Lowe's (LOW
ענקית שיפוץ הבית האמריקאית אולי לא נראית כמו מניה מרגשת במיוחד. וזה נכון, אלא אם כן אתם אוהבים צמיחה בדיבידנד. החברה העלתה את הדיבידנד שלה ב- 46 שנים מדהימות ברציפות, ובמהלך העשור האחרון בלבד, העלתה את התשלום ב- 471%. עוד מספר חשוב שעושה טוב עבור החברה: הבית הממוצע בארה"ב הוא בן 37 – הדור הבא של עשה זאת בעצמך יוציא הרבה כסף אצל Lowe's.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה<<<

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך