דף הבית חדשות שוק ההון מחירי הגז הטבעי בעלייה, "צים" נכנסת לדיגיטל ועוד כותרות חמות מהשבוע

מחירי הגז הטבעי בעלייה, "צים" נכנסת לדיגיטל ועוד כותרות חמות מהשבוע

מחירי הגז הטבעי בעלייה, "צים" מתקדמת לדיגיטל, גיוס נוסף בסייבר הישראלי, בארה"ב שוק העבודה על המוקד, התאוששות כלכלית בהודו, בסין צמיחה לצד חששות בסקטור הנדל"ן, ו-2 מניות חמות למעקב

0

ארצות הברית: מתרכזים בשוק העבודה ותקרת החוב

תביעות האבטלה השבועיות האחרונות היו גבוהות מן הציפיות, ולכן השוק כעת יתמקד בסקר התעסוקה של מכון ADP ביום חמישי ובדוח התעסוקה החודשי הרשמי שיתפרסם ביום שישי. שיעור האבטלה יחד עם מדדים אחרים בדוח יהיו בעלי חשיבות ולא רק הנתון הרשמי של מספר המשרות שנוצרו.

השווקים עשויים גם להיות לחוצים אם לא תחול התקדמות נוספת במטרה לפתור את נושא תקרת החוב. הקונגרס העביר כעת הצעה משלו למימון במטרה למנוע את השבתת הממשלה, אך אין עדיין פתרון פוליטי באופק.

בנוסף, לשווקים לקח כמעט שבוע לעכל את ההשלכות של פגישת הפד שנערכה ב-20-21 בספטמבר, אבל כעת תשואות אגרות החוב החלו לנוע כלפי מעלה, וייתכן גם בעזרתם של בנקים מרכזיים אחרים שמביעים גישה ניצית. תשואת אגרת החוב הממשלתית של ארצות הברית לתקופה של 10 שנים נסחרת ברמה של 1.47%.

שווקי המניות רשמו ירידות חדות ביום שלישי האחרון כאשר מדד האס אנד פי 500 מסיים את שבוע המסחר בירידה של 2.2%. תשואות גבוהות יותר גרמו לתנועה קלאסית החוצה ממניות הצמיחה על רק חששות בנוגע לשווי החברות כאשר סקטור מניות הערך מציג ביצועים טובים יותר ביחס לסקטור הצמיחה בתנאי ריבית אלו.

 

הודו: התאוששות כלכלית

הבנק המרכזי ההודי נפגש ביום חמישי במטרתה להכין את השווקים לצמצום המדיניות המוניטרית בעתיד, אבל הוא עשוי להחליט להמתין עם העלאת הריבית או צעדים אחרים עד מאוחר יותר השנה. הבנק כבר הוכיח את יכולתו לספוג יתרות נזילות דרך הנפקות VRRR וימשיך להשתמש במגוון כלי המדיניות הקיימים לרשותו.

נתוני המאקרו האחרונים היו טובים כאשר הכלכלה נעשית חסינה יותר לגלי הקורונה. הצמיחה בסקטור הליבה האיצה בחודש אוגוסט (11.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה) ונתון הגירעון התקציבי היה טוב בהרבה מן הצפי. לפיכך, הבנק המרכזי הותיר את תחזית הצמיחה שלו עבור שנת 2022 (מסתיימת ביוני) על 9.5% – אבל תיקן את הצמיחה הפרטנית עבור כל רבעון כך שהסיכום יגיע לתחזית זו.

הבנק עשוי להוריד במעט את תחזית האינפלציה עבור שנת 2021 ( מדד המחירים לצרכן רשם האטה בחודש אוגוסט לרמה של 5.3%), אבל הציפיות האינפלציוניות עשויות להישאר גבוהות במיוחד אם יהיה ברור יותר כי הבנק לא ממהר לדחוף את האינפלציה אל עבר היעד של 4%.

המדריך לאיתור מניות מתחת לרדאר

 

סין: צמיחה לצד חששות בסקטור הנדל"ן

מדד המחירים לצרכן וליצרן יתפרסמו ביום שבת הקרוב אבל השווקים כנראה יפנו את תשומת הלב למקום אחר: מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור הרשמי בסין נפל לרמה של 49.6 בחודש ספטמבר. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא העובדה שחברות רבות נאלצות להתמודד עם הפסקות חשמל הקשורות יותר למחסור בפחם מאשר לניסיון ארוך הטווח של סין להתמודד עם פליטות גזי חממה.

בצד השורי יותר, נרשמות פחות התפרצויות של נגיף הקורונה ופתיחת הכלכלה מחדש באה לידי ביטוי בנתון מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור הלא רשמי שעלה לרמה של 53.2 (עלייה חדה לעומת 47.5 באוגוסט). בכל מקרה ציפיות השווקים בנוגע לצמיחה הכלכלית ברבעון ה-4 עשויות להיות מתוקנות כלפי מטה.

עם זאת, תרחיש של פשיטות רגל אפשריות (אוורגרנד היא מועמדת בכירה לכך) בסקטור הנדל"ן, ייאלצו את המלווים המקומיים לקבל החלטות קשות, עקב העובדה כי 40% משוק ההלוואות המקומי קשור לסקטור הנדל"ן. מלווים אלו 'מתבקשים' על ידי השלטונות לתמוך במאמצי הממשלה לחיזוק הקונים מה שעשוי להביא לעלייה בסיכון שלהם לטווח הארוך.

בחן את עצמך, האם אתה מסוגל להרוויח מהשקעה במניות?

כן, אני רוצה לבדוק

 

גז ונפט: מצב לא יציב

מחירי הגז הטבעי רשמו עליות לאחרונה והפעילו לחץ כלפי מעלה, גם על מחירי הנפט, אבל מוקדם מדי להניח כי העליות יימשכו לטווח ארוך. הגורם המשמעותי יותר שדחף את המחירים לעלייה, היה הגידול העולמי בביקוש לנפט, אבל השפעה על המחיר הגיעה משני גורמים נוספים: הוריקן Ida – אשר פגע בתפוקה האמריקנית חזק יותר מהצפוי ומלאי הנפט במדינות ה-OECD נמצא ברמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 2018.

מחירי הנפט נסוגו לאחור בחלק השני של השבוע שעבר כתוצאה מנתון מלאי גבוה מהצפוי בארצות הברית והתחזקות מטבע הדולר. מחיר חבית נפט נסחר שוב במחיר של 75.7 דולר לחבית מסוג WTI, כאשר מחיר חבית מסוג Brent נסחר ברמה של 79.1 דולר לחבית.

עדויות בנוגע להאטה בכלכלה הסינית עשויות להיות בעלות השפעה על הביקוש וחששות אלו עשויות לגבור על התמיכה שמקבל מחיר הנפט מצד החברות בארגון אופ"ק למכסות שנקבעו עבור כל מדינה, יחד עם גידול תפוקה מאכזב מחברות פצלי השמן בארצות הברית.

 

צים מודיעה על הקמת חברת שילוח דיגיטלית

צים הודיעה היום על הקמתה של חברה-בת חדשה, Ship4wd, חברת שילוח דיגיטלית המציעה פלטפורמת שילוח מקוונת, אמינה וקלה לתפעול, המהווה פתרון לוגיסטי דיגיטלי בשירות עצמי מקצה לקצה. Ship4wd תחל את פעילותה ב- 18 באוקטובר השנה.
מפרסומי החברה עולה כי Ship4wd תתמקד בעסקים קטנים ובינוניים (SMB) בארה"ב וקנדה, המייבאים ומייצאים מסין, וייטנאם וישראל.

חברת השילוח הדיגיטלית החדשה מתוכננת להתבסס על הניסיון והידע המצטברים של צים בתחומי הספנות, השילוח והלוגיסטיקה, ועל פעילותה בתחום הדיגיטלי, ומטרתה להעניק לעסקים קטנים ובינוניים, וכן ליזמים ברחבי העולם, פיתרון פשוט וישיר לשילוח מטענים באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מתקדמת המהווה "one-stop-shop".

השירות הדיגיטלי של Ship4wd מבוסס על שירות מתכלל, המכסה את כל ההיבטים של תהליך השילוח הבינלאומי המורכב. הפלטפורמה מאפשרת גם ללקוחות ללא ניסיון קודם בשילוח בינלאומי לנהל את עסקי היבוא והיצוא שלהם בצורה פשוטה ויעילה, בליווי תמיכה מקצועית לאורך כל התהליך באמצעות צ'אט בשידור חי 24/7.

בנוסף, הפלטפורמה תציע לכל לקוח את האופציה המשתלמת ביותר או המהירה ביותר, בהתאם להעדפותיו. כמו כן, הפלטפורמה תציע שירותי הובלה ימית או אווירית עד ליעד הסופי, כולל הובלה יבשתית במשאית או רכבת, וכן שירותים לוגיסטיים נלווים, באמצעות מגוון ספקים מקצועיים.

 

סבב גיוס שלישי ל 'Orca Security': גייסה 550 מיליון דולר

הסייבר הישראלי לא עוצר: חברת הסייבר 'Orca Security' הודיעה ביום שלישי השבוע, על גיוס מוצלח של 550 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 1.8 מיליארד דולר, במסגרת סבב גיוס שלישי עליו הודיעה מוקדם יותר השנה.

המערכת שפיתחה החברה, משפרת את ביצועי העבודה של מנהלי אבטחת מידע, על ידי בניית גרף של סביבת הענן בארגון, ומשתמשת במידע מתוכו כדי לתעדף את ההתראות הקריטיות הבודדות מבין אלפי ההתראות הקיימות.

על פי פרסומי החברה, הטכנולוגיה שפותחה על ידה משיגה כיסוי מלא ומהיר והמשתמשים אינם נדרשים לבצע הטמעה מורכבת, וזאת בשונה מפתרונות אחרים בתחום הסייבר הדורשים פרויקט הטמעה ארוך, ויכולים להימשך לאורך חודשים ואפילו שנים.

בתחילת השנה החברה התכוונה לגייס 210 מיליון דולר למימון המשך פיתוח ופעילותה, לפי שווי חברה של כ-1.2 מיליארד דולר, אבל בעקבות ביקושים של משקיעים להשתתף בגיוס הוחלט באורקה להרחיב אותו ב-340 מיליון דולר נוספים. בכך גם שווי החברה עלה לכ-1.8 מיליארד דולר. הגיוס האחרון משלים לאורקה סקיוריטי גיוס כולל של כ-640 מיליון דולר מאז הוקמה ב-2019, כאשר כ-605 מיליון דולר היא הצליחה לגייס תוך פחות משנה.

סבב הגיוס השלישי הובל על ידי קרן 'טמסק' (Temasek), קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור, הנחשבת לאחת המשקיעות הגדולות בעולם ומנהלת פורטפוליו נכסים בשווי כ-300 מיליארד דולר, לצד החזרת תשואות העומדת על כ-14% בממוצע לשנה, במהלך 40 השנים האחרונות.

משקיעים נוספים שהשתתפו בגיוס הם קרן CapitalG של תאגיד אלפבית מבית גוגל, Splunk Ventures, Redpoint Ventures, GGV Capital שמשקיעה בחברה בפעם השלישית, ICONIQ Growth ו- Silicon Valley CISO Investments, קבוצת אנג'לים המורכבת מ-50 מנהלי אבטחת מידע בארה"ב המשקיעים מהונם האישי, ועוד.

Orca Security הוקמה ב-2019 על ידי 8 מייסדים, ביניהם אבי שוע, המכהן כמנכ"ל, וגיל גרון המכהן כמנהל תהליכים ראשי (CPO). לחברה משרדים, בין היתר, בישראל, לוס אנג'לס, לונדון, וינה, ובשנה החולפת היא דיווחה על צמיחה של 800% בהכנסותיה.

 

והפעם המלצות המעקב שלנו אחר מניות מעניינות – הרפתקת SPAC וסרטים מצוירים.

SPACs של שאמט פאליהפיטיה
שאמט פאליהפיטיה (Chamath Palihapitiya) הוא יזם הון סיכון קנדי יליד סרי לנקה, מהנדס, ספונסר של SPAC, ומייסד ומנכ"ל חברת Social Capital.

Palihapitiya היה מנהל בכיר בשלבים המוקדמים של פייסבוק, ועבד בחברה בין 2007 ל -2011. לאחר שעזב את פייסבוק, הקים קרן השקעות בשם – The Social+Capital Partnership, שבאמצעותה השקיע במספר חברות, ביניהן Yammer ו- Slack.

Palihapitiya הוא איש הון-סיכון מצליח הידוע בחשיבה נועזת, סגנון דיבור ישיר, ואינטליגנציה לחתוך ישר ללב העניינים. בעוד שהמבקרים מטילים ספק בתמריצים ובכוונות של ה- SPACs שלו (חברות רכישת למטרות מיוחדות), הוא מצהיר שנמאס לו להרוויח כסף עבור אנשים עשירים והוא רוצה להעשיר משקיעים קבועים קטנים, בנוסף לעצמו.

המפתח הוא להאמין אם אתם מאמינים לו, מכיוון שאמון בנהיול הוא הדבר החשוב ביותר בעת השקעה ב- SPAC – שהיא חברת 'צ'ק פתוח' והר של מזומנים המשמשים לרכישה של חברה פרטית כדי להפוך אותה לציבורית.

בשורה התחתונה – לדעת אנליסטים ומשקיעים רבים, כחלק מתיק השקעות מגוון, היתרון במיזמים של פאליהפיטיה שווה את הסיכונים שלהם. והוא מתכנן הרבה מהם, מהנפקת IPOA ועד- IPOZ. עד כה, הוא סימן וי על שש אותיות של האלף בית האנגלי:

IPOA – Now Virgin Galactic
IPOB – Now Opendoor
IPOC – Now Clover Health
IPOD – Social Capital Hedosophia Holdings Corp. IV
IPOE – Social Capital Hedosophia Holdings Corp. V: Bringing SoFi public
IPOF – Social Capital Hedosophia Holdings Corp. VI

 

דיסני – (Walt Disney Co NYSE:DIS)
הבית של מיקי מאוס הוא השקעה לכל מזג אוויר בתיק ההשקעות.
מגפת הקורונה לא פסחה על החברה הוותיקה ופגעה בפארק השעשועים ובעסקי הקולנוע שלה, אבל מצד שני, עזרה לשירות הסטרימינג: דיסני+. הבעיה הראשונה (קורונה) בסוף תיפתר, ואילו שירות הסטרימינג התקבל ב- "וואו!" בשנה הראשונה, ודיסני מתמקדת בצדק בפיתוח ובגדילה שלו.

הקניין הרוחני המדהים של דיסני (מארוול/מלחמת הכוכבים/ESPN/פיקסאר/דיסני) הופך אותה למנית HODL קלאסית, שאתם כנראה תרגישו הכי נוח להחזיק בה במשך שנים.

איך בוחרים מתוך מאות אפשרויות את המניות האטרקטיביות ביותר? סדרת ההדרכות הזו תגלה לך את התשובה

    הירשמו כעת!

    והיו הראשונים לקבל תוכן איכותי מפורצי דרך משמעותיים בשוק ההון

    בשליחת פרטיך הנך מאשר קבלת עדכונים חשובים ותוכן איכותי מ-D-Broker
    אתה מוגן מספאם, לעולם לא נעשה שימוש לא הולם בפרטים שלך